Co powinieneś wiedzieć o remarketingu Google Ads?

agencja interaktywna

Co sprawia, że decydujesz się na tę a nie inną ofertę? Czy kupujesz określony produkt od razu, w trakcie pierwszej wizyty na stronie www producenta czy dystrybutora? Jeżeli tak, gratulacje – jesteś bardzo zdecydowanym człowiekiem… Na pewno bardziej zdecydowanym niż statystyczny konsument. Czy wiesz, po ilu “zetknięciach” z marką czy produktem kupuje przeciętny Klient? Są to 3-4 punkty styku. To dużo czy mało? W kontekście Twojej działalności w Sieci, prawdopodobnie dość dużo. W końcu to do Ciebie należy przyciągnięcie Klienta i pozostawienie takiego wrażenia, że będzie chciał wrócić i kupić Twój produkt czy usługę… No, chyba że skorzystasz z remarketingu Google Ads. Czym jest remarketing i jak stworzyć kampanię remarketingową Google Ads? Dowiedz się więcej!

Czym jest remarketing?

Remarketing to nic innego jak sposób dotarcia do niezdecydowanego Klienta, który wyłączył Twoją stronę www bez dokonania zakupu. Ten rodzaj kampanii prowadzony jest w wielu systemach reklamowych, w tym również Google Ads. Remarketing zalicza się do jednych z najbardziej skutecznych sposobów na “odzyskanie” Klientów, którzy bez niego nie wróciliby na Twoją stronę www. Jak wygląda schemat działań remarketingowych? Sam proces wygląda na dość prosty, ale w rzeczywistości konfiguracja kampanii nie jest wcale tak intuicyjna, jak mogłoby Ci się wydawać.

Proces remarketingu Google Ads

Wszystko zaczyna się od wejścia na Twoją stronę www… Na listę remarketingową są zapisywani tylko ci internauci, którzy odwiedzą Twoją witrynę, a następnie z niej wyjdą. Dzięki remarketingowi, to jednak wcale nie oznacza końca ich doświadczeń z Twoją marką! Zostają oni zapisani na listę remarketingową i Twoje reklamy zaczynają ich “ścigać” po całej Sieci. Najczęściej – chcąc, nie chcąc – prędzej lub później ponownie odwiedzają Twoją stronę www i, znając już Twój produkt (w końcu już go widzieli), z większym prawdopodobieństwem dokonują zakupu. Google Ads świetnie sprawdza się w takich kampaniach z co najmniej kilku przyczyn. Przede wszystkim z uwagi na ogromny zasięg jego oddziaływania…

Korzyści ze stosowania remarketingu Google Ads

Jak już wspomnieliśmy, jedną z najważniejszych zalet kampanii remarketingowych Google Ads jest ich szeroki zasięg. Przeczytaj, co przez to rozumiemy oraz poznaj również pozostałe korzyści ze stosowania remarketingu Google Ads.

Zasięg oddziaływania

Korzystając z remarketingu Google Ads, Twoje reklamy będą pokazywać się nie tylko w wyszukiwarce, ale i sieci reklamowej Google. Oznacza to, że będą one “podążać” za Twoimi potencjalnymi Klientami nawet na najbardziej popularne portale czy serwisy internetowe.

Działanie w czasie rzeczywistym

Rozpoczęcie działań remarketingowych Google Ads odbywa się tuż po opuszczeniu Twojej strony www przez użytkownika. Tym samym reklamy Twojej usługi czy produktu mogą się wyświetlić niemal od razu, co sprawia, że są one jeszcze bardziej skuteczne!

Doskonałe targetowanie

Oczywiście, możesz targetować działania remarketingowe szeroko – do wszystkich, którzy opuścili Twoją stronę www bez pożądanej przez Ciebie interakcji. Sposobów tworzenia list remarketingowych jest jednak zdecydowanie więcej. Można również tworzyć różne reklamy dla konkretnych grup odbiorców. Czy można docierać z jeszcze bardziej precyzyjnym przekazem…?

Zwiększenie rozpoznawalności marki

Zwiększenie rozpoznawalności marki to kolejna korzyść, płynąca z kampanii remarketingowej Google Ads. Popularność marki ma w końcu ogromne znaczenie przy dokonywaniu zakupów konkretnych produktów czy usług. Konsumenci są bardziej skłonni zaufać firmom, które znają, albo – inaczej – o których się mówi (lub pisze).

Wiele rodzajów reklam

Google Ads pozwala na tworzenie wielu typów reklam – poza klasycznymi, tekstowymi,również m.in. graficzne oraz wideo. W efekcie możesz skonfigurować taką reklamę,która w 100% trafi w potrzeby Twoich potencjalnych Klientów!

Remarketing dynamiczny Google Ads receptą na sukces Twojej sprzedaży!

Na zakończenie chcielibyśmy wspomnieć jeszcze o remarketingu dynamicznym Google Ads. Jest to rodzaj remarketingu, który jeszcze skuteczniej działa na osoby, które “porzuciły” Twoją stronę www. Remarketing dynamiczny jest tworzony przez system Google “automatycznie” i mogą go stosować jedynie e-sklepy. Reklamy pokazywane użytkownikowi zawierają produkty, które wcześniej oglądał na Twojej stronie www, więc są bardzo sugestywne i przyciągające.

Kampanie remarketingowe Google Ads doskonałym narzędziem dla firm sprzedających w Sieci!

Jeżeli sprzedajesz w Sieci (a robi to obecnie coraz więcej firm), remarketing Google Ads może być dla Twojej firmy jedną z najbardziej skutecznych metod na zwiększenie przychodów. Nie czujesz się na siłach, by samodzielnie skonfigurować kampanię? Skontaktuj się z nami, a zrobimy to dla Ciebie. Nasza agencja SEO/SEM KoboSystem od wielu lat z sukcesem prowadzi działania reklamowe dla firm działających w Internecie. Zapraszamy!

Poprzedni artykułChcesz wziąć kredyt lub pożyczkę? Nie zostaniesz sam dzięki profesjonalnemu wsparciu
Następny artykułWłoskie perfumy niszowe – klasyka, elegancja, ekstrawagancja

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj