Co zyskasz, wprowadzając na rynek produkty marki własnej?

Grono entuzjastów marek własnych powiększa się zarówno wśród konsumentów, jak i przedsiębiorców, którzy chcą sprzedawać swoje produkty. Dowiedz się, z czego to wynika i jakie plusy niesie ze sobą sprzedaż produktów private label.

Czym jest marka własna?

W ogólnym skrócie marka własna to model handlu, który polega na tym, że produkcję danych artykułów zleca się firmie, która specjalizuje się w wytwarzaniu dóbr z danej branży, a następnie sprzedaje się je pod marką swojej firmy lub ze znakiem towarowym wykreowanym specjalnie na potrzeby tego produktu lub też całej serii. Model ten cieszy się coraz większą popularności i zyskuje coraz większy udział w rynku przede wszystkim w branży spożywczej, ale też na rynku chemii technicznej, motoryzacyjnej i gospodarczej, a także w branży papierniczej.

Co zyskujemy dzięki marce własnej?

Produkty marek własnej zyskują coraz większą popularność z tej prostej przyczyny, że jest opcja niosąca szerokie korzyści zarówno dla przedsiębiorców, jak i konsumentów. Przedsiębiorcy dzięki markom własnym mają szansę zbudować silną pozycję swojej firmy, a konsumenci otrzymują wysokiej jakości produkty w przyzwoitej cenie.

Niższe koszty produkcji

Zlecenie produkcji zewnętrznemu przedsiębiorstwu pozwala w ogromnym stopniu zredukować koszty produkcji. Samodzielna produkcja wymagałaby zainwestowania w nowoczesną, wysoce zaawansowaną technologię przemysłową, laboratoria oraz dziesiątki czy nawet setki pracowników.

Niska cena produktu

Optymalizacja kosztów produkcji finalnie sprowadza się do niższej ceny produktu w ofercie sklepu. Konsumenci są coraz bardziej świadomi tego, że niska cena produktów marek własnych wcale nie wynika z ich złej jakości.

Dobra jakość produktu

Decydując się na markę własną, od razu korzystasz z wiedzy i doświadczenia firmy, która zajmie się produkcją podobnych artykułów z Twojej branży. Oznacza to, że nie musisz wypracowywać swojego know-how metodą prób i błędów lub poprzez badania rozwojowe. Konsumenci mają coraz lepszą świadomość na temat dobrej jakości produktów marek własnych i przestali już utożsamiać je z artykułami niskiej jakości.

Możesz zbudować swoją markę

Marka może stanowić olbrzymi kapitał. Jeśli wykreujesz nowy brand specjalnie na potrzeby swojego produktu lub całej linii i zyskasz zaufanie konsumentów, wówczas Twoja marka stanie się synonimem jakości i zyska zaufania oraz sympatię swoich odbiorców. Dzięki temu marka stanie się także istotną częścią kapitału Twojej firmy, mogą wyraźnie podnieść jej rynkową wartość.

Możesz stworzyć szeroką ofertę

Jeżeli swój produkt marki własnej uzupełnisz o komplementarne artykuły, możesz stworzyć serię produktów, które pozwolą konsumentowi korzystać z nich na różnym polu – przykładem może być tu na przykład linia kosmetyków samochodowych lub linia produktów chemii technicznej.

Decydujesz o formie dystrybucji

Mając w ofercie produkt marki własnej możesz zdecydować, jaka forma dystrybucji okaże się dla Ciebie najskuteczniejsze i najbardziej opłacalna. Możesz wybrać spośród m.in.:

  • sprzedaży stacjonarnej we własnych punktach sprzedaży,
  • dystrybucji poprzez detalistów,
  • własnego sklepu internetowego,
  • sprzedaży za pośrednictwem portali aukcyjnych.

Znajdź swój segment rynku

Wejście na rynek z produktem marki własnej daje ogromne możliwości pozycjonowania go. Możesz wprowadzić na rynek zupełnie nowy produkt, zaproponować ofertę konkurencyjną lub też wejść z nim w ten segment cenowy, na którym jeszcze nie ma podobnego artykułu.

Poprzedni artykułWybierz indywidualny projekt sklepu i zachwyć swoich klientów!
Następny artykułNadmierny konsumpcjonizm i jego możliwe skutki

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj