Czym tak właściwie są systemy CRM?

Utrzymanie lojalnego klienta jest kilkukrotnie tańsze niż pozyskanie nowego. Posiadając tę wiedzę możemy wykorzystywać narzędzia, które pomagają zdobyć zaufanie szerokiego grona klientów, co oczywiście przekłada się na wielkość sprzedaży. Jedną z najskuteczniejszych technologii jest CRM, czyli system do zarządzania relacjami z klientami (ang. Customer Relationship Management). Czym tak naprawdę jest i jakie korzyści przynosi przedsiębiorstwom?

Czym charakteryzuje się system CRM?

Oprogramowanie CRM to miejsce, gdzie przechowywane są informacje o klientach. Gromadzi między innymi:

  • dane kontaktowe firm oraz ich pracowników,
  • dokonane transakcje,
  • historyczne i planowane kontakty klienta z firmą (np. e-maile, spotkania, rozmowy telefoniczne),
  • preferencje klientów,
  • przedmiot zainteresowania klientów,
  • zidentyfikowane szanse sprzedaży,
  • wykorzystywane przez klienta produkty.

Firma Craftware pomaga wdrażać platformę Salesforce, która łączy najważniejsze procesy sprzedażowe w jednym narzędziu. Wspiera realizację działań marketingowych, proces dotarcia do klienta i sprzedaży oraz obsługę. Co najważniejsze – wdrożenie CRM nie musi być trudne. Craftware nie tylko dostarcza technologię, zapewnia także wsparcie i rozwój wdrożonego oprogramowania.

Jak CRM wpływa na funkcjonowanie firmy?

Czy wiesz, że według badań Insight Technology Group, firmy które skutecznie wprowadziły CRM odnotowały 42% wzrostu przychodów? CRM to nie tylko system do zarządzania relacjami z klientami, ale również potężne narzędzie, dzięki któremu możemy prognozować wysokość sprzedaży i planować działania marketingowe. Z jego pomocą możemy między innymi monitorować i analizować liczbę pozyskanych, przetwarzanych i utraconych leadów, prognozować szanse sprzedażowe, układać procesy czy raportować błędy.

Korzyści dla Ciebie i Twojego klienta

Wiedza o potrzebach i oczekiwaniach klienta pomoże zmaksymalizować zyski, zrozumieć przebieg procesu sprzedaży, ocenić wartość leadów, przyspieszyć realizację celów oraz pomóc jeszcze sprawniej i skuteczniej zarządzać zespołem. Dobre relacje z klientem wpływają na jego zadowolenie i lojalność, co z kolei zwiększa szansę na przedłużenie i pogłębienie współpracy. Każdy z nich ma swoje potrzeby i wymagania – oczekują bezproblemowej obsługi, odpowiedniej szybkości reakcji i pomocy w podjęciu decyzji. Jeżeli lepiej zrozumiemy klienta, możemy mu dać dokładnie to, czego oczekuje. Korzyści są więc obustronne.

Poprzedni artykułOgólnopolski Program Certyfikacji Firm „Pantera Biznesu”
Następny artykułFinanse i rachunkowość – czy warto wybrać się na ten kierunek?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj