Utrzymanie lojalnego klienta jest kilkukrotnie tańsze niż pozyskanie nowego. Posiadając tę wiedzę możemy wykorzystywać narzędzia, które pomagają zdobyć zaufanie szerokiego grona klientów, co oczywiście przekłada się na wielkość sprzedaży. Jedną z najskuteczniejszych technologii jest CRM, czyli system do zarządzania relacjami z klientami (ang. Customer Relationship Management). Czym tak naprawdę jest i jakie korzyści przynosi przedsiębiorstwom?
Czym charakteryzuje się system CRM?
Oprogramowanie CRM to miejsce, gdzie przechowywane są informacje o klientach. Gromadzi między innymi:
- dane kontaktowe firm oraz ich pracowników,
- dokonane transakcje,
- historyczne i planowane kontakty klienta z firmą (np. e-maile, spotkania, rozmowy telefoniczne),
- preferencje klientów,
- przedmiot zainteresowania klientów,
- zidentyfikowane szanse sprzedaży,
- wykorzystywane przez klienta produkty.
Firma Craftware pomaga wdrażać platformę Salesforce, która łączy najważniejsze procesy sprzedażowe w jednym narzędziu. Wspiera realizację działań marketingowych, proces dotarcia do klienta i sprzedaży oraz obsługę. Co najważniejsze – wdrożenie CRM nie musi być trudne. Craftware nie tylko dostarcza technologię, zapewnia także wsparcie i rozwój wdrożonego oprogramowania.
Jak CRM wpływa na funkcjonowanie firmy?
Czy wiesz, że według badań Insight Technology Group, firmy które skutecznie wprowadziły CRM odnotowały 42% wzrostu przychodów? CRM to nie tylko system do zarządzania relacjami z klientami, ale również potężne narzędzie, dzięki któremu możemy prognozować wysokość sprzedaży i planować działania marketingowe. Z jego pomocą możemy między innymi monitorować i analizować liczbę pozyskanych, przetwarzanych i utraconych leadów, prognozować szanse sprzedażowe, układać procesy czy raportować błędy.
Korzyści dla Ciebie i Twojego klienta
Wiedza o potrzebach i oczekiwaniach klienta pomoże zmaksymalizować zyski, zrozumieć przebieg procesu sprzedaży, ocenić wartość leadów, przyspieszyć realizację celów oraz pomóc jeszcze sprawniej i skuteczniej zarządzać zespołem. Dobre relacje z klientem wpływają na jego zadowolenie i lojalność, co z kolei zwiększa szansę na przedłużenie i pogłębienie współpracy. Każdy z nich ma swoje potrzeby i wymagania – oczekują bezproblemowej obsługi, odpowiedniej szybkości reakcji i pomocy w podjęciu decyzji. Jeżeli lepiej zrozumiemy klienta, możemy mu dać dokładnie to, czego oczekuje. Korzyści są więc obustronne.