Czym wyróżnia się dobra agencja SEO?

Agencje SEO specjalizują się w budowaniu i realizacji strategii biznesowych w oparciu o promocję stron internetowych w wyszukiwarkach. Firmy te oferują kompleksowe usługi doradztwa oraz opracowywania i wdrażania działań SEM. Obecnie na rynku działa niezliczona liczba agencji SEO zajmujących się projektowaniem oraz pozycjonowaniem stron internetowych. Znalezienie naprawdę dobrej agencji SEO to nie lada wyzwanie. W tym artykule dowiesz się, jaki jest główny zakres działalności agencji oraz na co zwrócić uwagę przy szukaniu firmy pozycjonerskiej, aby wybór okazał się trafną decyzją i spełniał wszystkie nasze wymagania.

Agencja SEO – główny zakres działalności

Głównym zadaniem agencji SEO jest projektowanie i wdrażanie skutecznych rozwiązań wspomagających pozycjonowanie stron internetowych, a mianowicie:

  • dobór słów kluczowych,
  • optymalizacja kodu i treści zawartych na stronie,
  • analityka internetowa,
  • analiza konkurencji i badanie rynku,
  • wykonywanie audytów stron,
  • korzystanie z profesjonalnych narzędzi SEO (Google Analytics, Google Search Console itp.)
  • przygotowywanie cyklicznych raportów.

Każda agencja SEO sugeruje klientom strategię, która stosowana będzie podczas całego procesu pozycjonowania strony WWW. Najczęściej przebiega to w ten sposób, że oferuje się klientowi, na jakie słowa kluczowe strona będzie pozycjonowania. Dobór fraz powierza się specjalistom SEO, choć wskazówki co do ich wyboru mogą zostać zaproponowane przez samego klienta, który doskonale zna branżę i wie, na co powinno się zwrócić największą uwagę.

Każdy, kto decyduje się na współpracę z agencją SEO, powinien wymagać audytu stron, czyli dogłębnej analizy strony pod względem struktury kodu, zawartych treści, a także sposobu ich formatowania. Klient ma prawo także do otrzymywania raportów, tak by móc zweryfikować, czy działania agencji przynoszą zamierzane efekty. Agencja SEO powinna zaczynać swoją pracę od dokonania audytu strony pod kątem zgodności z wymogami Google i zarekomendować niezbędne poprawki lub zmiany.

Agencja SEO – czym powinna się wyróżniać?

Przy wyborze agencji SEO ważna jest oferta, czyli jakie dokładnie usługi świadczone są przez agencję pozycjonerską. Skoro mowa o ofercie, to mimowolnie nasuwa się myśl związana z wyceną usług. Jeśli agencja oferuje zbyt małe koszta związane np. z pozycjonowaniem strony, lepiej bliżej jej się przyjrzeć, a najlepiej sprawdzić jej doświadczenie na rynku, poprosić o pisemne referencje.
Pamiętajmy, że dobra agencja SEO to taka, która rozumie potrzeby i oczekiwania klienta, która „patrzy jego oczami” i dostrzega je, proponując najkorzystniejsze rozwiązania.

Przy wyborze najlepszej agencji SEO warto kierować się rekomendacjami znajomych, a także opiniami umieszczanymi przez użytkowników na forach internetowych. Z pewnością wskazane jest dotarcie do byłych klientów agencji SEO i zapytanie ich o referencje. Doskonałym rozwiązaniem byłoby umówienie się na spotkanie z przedstawicielami agencji. Ważne, by podczas spotkania potrafili przekonać nas, że znają się na wykonywanej przez siebie pracy, tzn. byli rzeczowi i merytorycznie odpowiadali na pytania.

Ważne są także relacje, jakie panują między agencją a klientem. W końcu współpraca trwa czasami nawet kilka lat. Dlatego wybór partnera na taki czas powinien być podwójnie przemyślany. Przy wyborze agencji ocenie powinna być poddana oprócz oferty i komunikacji, także metoda, a właściwie metody działania agencji, czyli jakie techniki są przez nią stosowane oraz jaki jest system rozliczeń.

Poprzedni artykułBiznes lunch z kontrahentem – jak się do niego przygotować?
Następny artykułComarch ERP Optima dla rachunkowości

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj