Jak powinien przebiegać sprawny proces likwidacji szkód w ubezpieczeniu IT?

W każdym ubezpieczeniu kluczowa jest obsługa powstałych szkód. Buduje ona rzeczywiste relacje i zadowolenie klienta z produktów ubezpieczeniowych. Wzorcowy proces likwidacji szkód opiera się na wewnętrznych procedurach i zasadach ubezpieczyciela. Wprowadzenie jasnych i prostych zasad postępowania, które określają krok po kroku co klient powinien zrobić w przypadku wystąpienia zdarzenia, jak się zachować, jakie dokumenty przygotować i w jaki sposób się skontaktować z ubezpieczycielem, powoduje że klient chętniej wybiera dane towarzystwo ubezpieczeniowe i wraca z odnowieniem do niego.

Likwidacja szkód w branży IT

Branża IT jest branżą specjalistyczną, w której wskazanie przyczyny powstania szkody czasem są bardzo trudne. Budując proces likwidacji szkód należy zacząć od zrozumienia potrzeb klienta , specyfiki jego pracy, oraz właściwie ocenić istniejące ryzyko.

Uproszczona formuła zgłoszenia incydentu ze strony klienta jest najlepiej odbierana forma – sam proces powinien przebiegać jak najprościej, poprzez jeden kontakt telefoniczny, email czy formularz kontaktowy na stronie internetowej dla wszystkiego rodzaju zgłoszeń. To samo dotyczy danych, które klient musi podać przy zgłoszeniu. Wskazanie klientowi dokładnie jakie dokumenty i informacje powinien przekazać przyspiesza cały proces realizacji zgłoszenia i buduje świadomość kompetencji zespołu ubezpieczyciela w oczach klienta. Nie ma nic gorszego bowiem jak wysyłanie kolejnych próśb o uzupełnienie danych w momencie gdy klient boryka się ze skutkami np. ataku cyber.

W przypadku szkód ubezpieczeń IT najważniejsze jest bezpieczeństwo danych, czas reakcji i zdiagnozowanie problemu. Dlatego najlepsi ubezpieczyciele w procesie likwidacji szkód polegaj na call center zbudowanym na lokalnej infrastrukturze teleinformatycznej zapewniającej bezpieczny, szyfrowany obieg komunikacji. Nie trzeba tu dodawać jak ważne i krytyczne jest to zagadnienie w przypadku obsługi incydentów cyber.

Ubezpieczenie w branży IT

Zgłoszenie szkody do call center ma na celu weryfikację Ubezpieczonego oraz poznanie istotnych okoliczności zdarzenia. W dalszym kroku informacje te pozwalają na sprawne działanie przydzielonego w kolejnym kroku menedżera reakcji na incydent (breach response manager). W ten sposób cały proces leży po stronie Ubezpieczyciela. Najlepsi ubezpieczyciele współpracują z lokalnymi specjalistycznymi podmiotami, dzięki którym są w stanie pomóc w najbardziej skomplikowanych szkodach. Likwidacja szkód jest oparta na całodobowych, polskich call centers obsługiwanych przez osoby z doświadczeniem technicznym. Całym procesem zarządza lokalny Breach Manager, osoba z wieloletnim doświadczeniem w IT i security. Zebrane informacje pozwalają na niezwłoczny kontakt zwrotny ze strony dedykowanego menedżera reakcji na incydent. Rolą Twojego opiekuna jest zrozumienie istoty incydentu cyber oraz przydzielenie odpowiednich podmiotów specjalistycznych, które zajmą się pomocą firmie po zdarzeniu. Istotne jest by korzystać ze sprawdzonych specjalistów na rankach lokalnych, nikt bowiem nie będzie czekał na pomoc , która ma dotrzeć do poszkodowanego z drugiego końca świata. Do tego ważne jest by współpracować ze specjalistami różnych dziedzin, nie tylko specjalistów doradztwo technicznego, ale również usług prawnych, do spraw RODO , informatyki śledczej, czy specjalistów PR. Breach Manager zapewnienia również sprawna komunikację na linii Ubezpieczony – Partnerzy Likwidacyjni oraz koordynuje wszelkich działań, w tym kwestii rozliczenia kosztów.

Jednym z wyróżników dobrej oferty ubezpieczeniowej dla specjalistów IT jest fakt, że klientom, którzy zakupią ubezpieczenie cyber lub tech&cyber ubezpieczyciel oferuje warsztaty z reakcji na incydenty cyber. W trakcie takich warsztatów specjaliści, w tym breach manager (osoba odpowiedzialna za zarządzanie incydentem) wypracowują sposób reakcji na ewentualne zdarzenie, potwierdzają zasoby, sposoby komunikacji, omawiają najbardziej krytyczne ryzyka co w dużej mierze może uchronić spółkę IT przed ewentualna szkoda.

Poprzedni artykułBrand design, czyli projektowanie, planowanie marki w biznesie, na czym polega?
Następny artykułKontenery biurowe – czy warto?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj