Jak prawidłowo zaprojektować wizytówkę firmową?

Wizytówka to prawdziwy niezbędnik przedsiębiorcy, czy osoby na stanowisku. O czym należy pamiętać, projektując wizytówkę?

Masz własną firmę? Często zostawiasz innym kontakt firmowy do siebie? Uczestniczysz w branżowych konferencjach? Jeśli tak, to wizytówka jest dla Ciebie absolutnie niezbędna!

Jakie są cechy dobrej wizytówki?

Wizytówka powinna przyciągać uwagę, a także zapisywać się w pamięci. Co więcej, taka wizytówka jest przedłużeniem identyfikacji wizualnej firmy, dlatego powinny znaleźć się na niej kolory i elementy graficzne związane z daną marką. Wiele firm posiada księgę znaków, do której warto zajrzeć przed stworzeniem wizytówki.

Idealna wizytówka to taka, na której nie będzie nadmiaru informacji. Na wizytówce należy umieścić tylko to, co najważniejsze i niezbędne. Dobrze, gdy projekt wizytówki nawiązuje do branży, a jednocześnie wyróżnia się od wizytówek używanych przez konkurencję.

Na etapie projektowania warto zadbać o oryginalność wizytówki. Pomysłów może być naprawdę sporo. Począwszy od papieru, przezroczystości, metalicznych napisów i innych wyjątkowych efektów, które sprawiają, że wizytówka staje się atrakcyjna wizualnie.

Co musi znaleźć się na wizytówce?

Warto wypisać, co koniecznie musi znaleźć się na wizytówce. Nie może na niej zabraknąć danych właściciela wizytówki, jego stanowiska, nazwy firmy, logo firmy, danych adresowych, a także danych kontaktowych, takich jak adres e-mail, numer telefonu bądź strona internetowa.

Projektowanie wizytówki

W projektowaniu wizytówki ważny jest rozmiar, spady, treść, czcionka, układ, rozmieszczenie, paleta barw, grafika, czy format. Zaprojektowaną wizytówkę możesz wydrukować korzystając z https://www.dobredrukowanie.pl/ . Sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę przy projektowaniu wizytówki. Inne potrzebne informacje znajdziesz na podanej stronie.

Rozmiar

Zacznijmy od rozmiaru. Choć wizytówka może mieć różne wymiary, to standardowo przyjmuje się 90 × 50 mm. Projektując wizytówkę, ważne jest zadbanie o spady, czyli odstępy od krawędzi. Gdy taki margines będzie źle przygotowany to może to spowodować ucięcie np. kawałka tekstu, czy innych istotnych szczegółów.

Treść

Treść umieszczona na wizytówce musi być czytelna oraz przejrzysta. Tym samym nie powinno być jej za dużo. Warto zadbać o odpowiednie rozmieszczenie, a także czytelną czcionkę. Warto zwrócić uwagę, że często bardzo ozdobne fonty, są niewyraźne i trudne w odczytaniu.

Grafika

Elementy graficzne na wizytówce przyciągają uwagę, dlatego warto zastanowić się nad taką formą uatrakcyjnienia wizytówki.

Paleta barw

Kolory w projektowanej wizytówce powinny być CMYK. Jest to paleta barw, która zapewni taki sam kolor po wydrukowaniu, jak i w projekcie. Jeśli wyślesz do drukarni wizytówkę w palecie RGB, to kolory mogą znacznie różnić się od tych, które były widoczne na ekranie monitora.

Warto zadbać o wizytówkę, dzięki której szybko i skutecznie przekażesz informacje o sobie i firmie innym zainteresowanym osobom.

Poprzedni artykułSprzątanie pomieszczeń biurowych, czyli jak mieć czyste biuro
Następny artykułGdzie zakupić prasę hydrauliczną?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj