Jak szybko i prawidłowo zarejestrować spółkę z o.o.?

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest jedną z najczęściej wybieranych form działalności gospodarczej w Polsce. Spółka z o.o. wyróżnia się ograniczoną odpowiedzialnością prawną za zobowiązania w stosunku do innych podmiotów. Choć jej nazwa na to nie wskazuje, spółkę z o.o. można prowadzić samodzielnie, bez wspólników. Ta forma działalności może więc być traktowana jako alternatywa dla jednoosobowej działalności gospodarczej, gdyż w sytuacji ewentualnych długów przedsiębiorca nie ręczy za nie prywatnym majątkiem. Jednak prowadzenie spółki jest nieco trudniejsze, a rejestracja spółek z o.o. wiąże się z pewnymi kosztami.

Jak zarejestrować spółkę z o.o.?

Minimalna kwota wkładu potrzebna podczas rejestracji spółki z o.o. wynosi 5000 zł. Zakładanie spółek z o.o. musi przebiegać zgodnie z prawem, dlatego należy przygotować akt założycielski spółki (dla spółek jednoosobowych) lub umowę spółki (dla spółek prowadzonych ze wspólnikami).

W ciągu 6 miesięcy od podpisania umowy należy zarejestrować spółkę w KRS. Jeśli przedsiębiorca nie dokona wpisu do KRS, po upływie 6 miesięcy spółka zostanie rozwiązana. Oprócz rejestracji spółki w KRS w Sądzie Gospodarczym należy również złożyć dokumenty o nadanie numeru NIP (Urząd Skarbowy), numeru REGON (Urząd Statystyczny) i dopełnić formalności w ZUS. Po uzyskaniu numeru REGON należy również założyć rachunek bankowy. Jeśli będziesz odprowadzać podatek od towarów i usług, musisz też pamiętać o zarejestrowaniu spółki do VAT i podjąć decyzję w sprawie formy opodatkowania spółki z o.o.

Rejestracja spółek jest dość skomplikowanym i czasochłonnym procesem. Warto więc skorzystać z pomocy doświadczonego biura księgowego, które oferuje zakładanie spółek. W związku z tym, że spółka z o.o. ma obowiązek prowadzenia pełnej księgowości, warto też przedłużyć współpracę z biurem i zlecić obsługę księgową specjalistom.

Rejestracja spółki z biurem rachunkowym

Spółki z o.o. wcale nie trzeba rejestrować samodzielnie. Choć obecnie można to zrobić przez internet, siedząc we własnym fotelu, dla wielu osób załatwianie spraw urzędowych jest stresujące i pełne niejasności. Jeśli chcesz mieć pewność, że rejestracja spółki przebiegnie sprawnie i pomyślnie, możesz skorzystać z pomocy biura rachunkowego, w którego ofercie znajduje się rejestracja spółek.

Aby założyć spółkę z pomocą biura rachunkowego, wystarczy dostarczyć potrzebne dokumenty do siedziby kancelarii lub przesłać je drogą elektroniczną. Całą resztą zajmie się specjalista, który miesięcznie przeprowadza wiele tego typu operacji, dlatego doskonale zna obowiązujące przepisy i wie, na co trzeba uważać.

Czy warto zlecić rejestrację spółki kancelarii?

Zakładanie spółek z kancelarią podatkowo-rachunkową to wiele korzyści dla przedsiębiorcy, m.in.:

  • koordynacja procesu otwarcia działalności gospodarczej,

  • doradztwo w zakresie wyboru formy działalności i najkorzystniejszej formy opodatkowania,

  • opracowanie umowy spółki z o.o.,

  • pomoc przy wyborze nazwy i PKD,

  • zgłoszenie do ZUS, US, KRS, VAT itp.

Dobre biura rachunkowe mają również w swojej ofercie usługę „Wirtualne Biuro”, która umożliwia zarejestrowanie spółki pod prestiżowym adresem. Dzięki takiej usłudze możesz na przykład wskazać Poznań jako siedzibę spółki – prestiżowy adres to świetna reklama dla firmy!

Poprzedni artykułJak wybrać dobrą stację pary? Na co zwrócić uwagę?
Następny artykułW jaki sposób robić zakupy spożywcze online?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj