Jakie czynniki wziąć pod uwagę przy wynajmie powierzchni biurowej?

Twoja firma się rozwija i masz w planach wynajęcie biura? Znakomicie, jednak zanim zdecydujesz się na konkretny lokal, weź pod uwagę następujące czynniki. Ich dogłębne sprawdzenie i ustalenie uchroni Cię przed nieodpowiednim wyborem. Zapraszamy do szerszego zapoznania się z tematem!

Umiejscowienie biura

Lokalizacja biura to jedna z najważniejszych kwestii nierzadko decydujących o wyborze. Wszystko zależy od tego, na czym tak naprawdę Ci zależy. Chcesz być blisko miejskiej infrastruktury, sklepów, restauracji i urzędów? Wybierz lokalizację w centrum miasta lub w pobliskich dzielnicach z łatwym dojazdem. Jeżeli zaś spokój i skupienie podczas pracy jest Twoim priorytetem, najpewniej nie będziesz mieć nic przeciwko lokalowi biurowemu na obrzeżach lub nawet pod miastem. Pamiętaj, żeby lokalizacja odpowiadała Tobie oraz Twoim pracownikom i ewentualnie kontrahentom. Z tego względu zadbaj o to, by do Twojego biura można było z łatwością dojechać komunikacją miejską, a przed budynkiem znajdował się parking.

Wygląd zewnętrzny i wewnętrzny lokalu

Jeśli chcesz postawić na wynajem biura, to wybierz taki lokal, w który nie będziesz musiał wiele inwestować. Możesz w nim jedynie zmienić nieco kwestie aranżacyjne i dopasować je pod siebie, ale wszelkie kwestie remontowe muszą być już w 100% zakończone. Pamiętaj, że w danym biurze Ty, Twoi klienci oraz pracownicy macie czuć się komfortowo!

Sprawdź także takie kwestie, jak obecność windy (jeśli budynek ma więcej niż cztery kondygnacje to konieczność), zabezpieczenie budynku (pracownicy ochrony, alarmy antywłamaniowe, czujniki dymu, wyjścia ewakuacyjne itp.) Nie bez znaczenia pozostaje również przestrzeń socjalna i sanitarna, czyli aneks kuchenny z kompletnym wyposażeniem (czajnik, mikrofalówka, lodówka, zlew) oraz komfortowe toalety.

Cena za najem i inne opłaty

To równie często decydujący czynnik jak lokalizacja. Tak naprawdę budżet na biuro zależy od Twoich możliwości. Sam musisz zdecydować, na czym możesz oszczędzić, a czego nie odpuścisz za żadne pieniądze. Pamiętaj, że do ceny za wynajem należy doliczyć opłaty eksploatacyjne (sprzątanie budynku i terenu wokół niego) oraz koszty za zużycie mediów (prąd, internet, woda).

Artykuł został napisany we współpracy z MAXON Nieruchomości.

Poprzedni artykułOptymalizacja stron internetowych – co obejmuje?
Następny artykułJakie korzyści niesie za sobą ubezpieczenie należności handlowych

1 KOMENTARZ

  1. Przy wynajmie powierzchni biurowej „clue” każdej transakcji to
    czas trwania umowy/ okres wypowiedzenia oraz najważniejsze kto pokryje koszty
    remontu i przygotowania powierzchni w budynku. Warto również sprawdzić ceny
    na wyszukiwarkach bo oferta ofercie jest bardzo nierówna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj