Jakie znaczenie dla SEO ma content marketing, czyli pozycjonowanie stron www a tworzenie treści

Content marketing, czyli marketing treści to strategia, której głównym celem jest pozyskanie większej liczby klientów. Chociaż dąży się tutaj do jednego rezultatu, takie działania przybierają różne formy. Treści można pojmować bowiem nie tylko w kategoriach tekstu. Mogą to być również grafiki, prezentacje multimedialne czy materiały wideo. Przeważnie firmy stawiają jednak na tradycyjną formę kontaktu z potencjalnymi klientami i komunikują się z nimi za pomocą tekstu.

Co jest najważniejsze w content marketingu?

Samo pisanie nie wystarczy. Takie materiały należy właściwie udostępniać. Można to robić bezpośrednio na stronie internetowej. Tego typu treść zazwyczaj odnosi się bezpośrednio do produktów i usług, które oferuje firma oraz ogólnie do profilu jej działalności. Nacisk stawia się tutaj na reklamowej użyteczności tekstu. Ale content marketing wykracza znacznie poza taką funkcję.

W czasach, w których klientów zalewają ogromne ilości bodźców i słabych, typowo marketingowych tekstów, coraz większe znaczenie ma jakość. Zaznacza się ona w:

  • unikalności i przydatność tekstu

Odtwórczość nie jest mile widziana przez czytelników, co jest całkowicie zrozumiałe. Każdy i każda z nas poszukując przydatnych informacji w sieci, często musi przebić się przez ogromną liczbę artykułów, które nie wnoszą do konkretnego zagadnienia nic nowego. Nowoczesne podejście do content marketingu polega m.in. na tworzeniu treści, które klient rzeczywiście uzna za przydatne.

Unikalność jest ważna również dla SEO. Content marketing wspiera pozycjonowanie strony internetowej, ale jeśli dopuścimy się duplikacji treści, Google może nas ukarać i obniżyć naszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

  • ciekawej treści

Przydatność i unikalność to ważne kwestie, ale nawet te cechy tekstu nie sprawią, że czytelnik będzie w stanie utrzymać swoją uwagę na tekście. Najlepsi copywriterzy starają się już od samego początku zaciekawić czytelnika, wykorzystać podwójne znaczenia słów, ich nietypowe zestawienia itp. Dynamiczny język, zwięzłe i przystępne komunikaty sprawiają, że odbiorca z większą chęcią zapoznaje się z treścią, nawet jeśli jest to stosunkowo obszerny artykuł.

Jakie treści tworzy się w ramach content marketingu?

Mogą to być zarówno wcześniej wspomniane materiały na stronę, jak i poradniki i artykuły na portale zewnętrzne. Ogromną popularnością cieszy się prowadzenie bloga firmowego. To świetny kanał do prezentowania jakościowych materiałów, które zaciekawią naszych dotychczasowych i potencjalnych klientów. Content marketing obejmuje też tworzenie katalogów, newsletterów, e-maili, raportów, quizów, konkursów, postów na portale społecznościowe, infografik, a nawet memów. Jak widać, są to działania bardzo różnorodne. Przeważnie firmy wybierają kilka takich sposobów docierania do klientów i skupiają na nich swoje siły, zlecając tworzenie treści albo swoim pracownikom, albo zewnętrznych usługodawcom. Content marketing to usługa, którą często proponują firmy zajmujące się pozycjonowaniem witryn internetowych.

Jakie znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych ma content marketing?

Google w uprzywilejowany sposób traktuje treści wysokiej jakości. W efekcie firma produkująca taki content ma większą szansę na to, żeby polepszyć swoją widoczność w wyszukiwarce internetowej.

Dużym wyzwaniem jest połączenie jakościowego content marketingu z SEO copywritingiem. Te drugie działania nakierowane są na wywindowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Czasem można się natknąć w sieci na treści, które powstały właśnie w tym celu. Niekiedy są one niskiej jakości i zawierają duże nagromadzenie słów kluczowych. Jeśli zależy nam na tym, aby teksty były atrakcyjne i dla użytkownika i dla wyszukiwarki Google, należy postarać się znaleźć złoty środek. Marketing treści służący SEO to czasochłonne działanie, ale za takie można uznać też samo pozycjonowanie stron www. Umiejętne wspieranie pozycjonowania contentem może przynieść jednak długotrwałe efekty, dlatego wiele przedsiębiorstw podejmuje ten wysiłek.

Źródło: internetica.pl

Poprzedni artykułZastosowanie druku wielkoformatowego
Następny artykułPrognozy polskiego rynku nieruchomości – szanse i wyzwania

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj