Vlogi filmowe – czy firmowy kanał na youtube to dobry pomysł?

Poszukując coraz nowszych alternatyw dotyczących promowania swojej marki w internecie, na pewno przyszedł Wam kiedyś do głowy pomysł – a może by tak zacząć na YouTube? Jednak po chwili zastanowienia stwierdziliście, że za dużo z tym zabawy. Rzeczywiście, aby odnosić sukcesy na tym portalu, należy być konsekwentnym i wytrwałym w działaniu, jednak rezygnując z tego pomysłu, rezygnujemy również z ogromnej grupy odbiorców, do której przez inny kanał dystrybucji nie będziemy w stanie dotrzeć. W tym artykule znajdziecie argumenty, które przekonają Was, że firmowy kanał na YT, to świetny pomysł.

Narzędzie do kreowania wizerunku marki

Tworząc firmowy kanał na YouTube, jesteśmy w stanie kreować wizerunek naszej firmy, co nie jest takim prostym zadaniem w przypadku innych form reklamy, które klienci kojarzą z przekonywaniem ich do zakupu, bez korzyści dla nich samych. Na kanale YT możemy stworzyć ogromną bazę wiedzy – jeśli na przykład prowadzimy firmę ze sprzętem gastronomicznym, możemy nagrać filmiki, które pokazują, w jaki sposób używać poszczególnych urządzeń. Dzięki temu potencjalny klient, który poszukuje takich informacji w internecie, zdobędzie praktyczną wiedzę i zapamięta naszą firmę, co w przyszłości przyniesie nam zysk. Pamiętajmy jednak, że vlogi firmowe powinny być przygotowane w sposób profesjonalny, dlatego najlepiej skorzystać z usług profesjonalistów. Tutaj: https://flipside.pl/vlogi-firmowe/ znajdziecie speców od produkcji vlogów firmowych.

Atrakcyjny kanał dla młodszego pokolenia

Kolejnym argumentem potwierdzającym słuszność założenia firmowego konta na YT jest atrakcyjność przekazu, zwłaszcza dla młodych klientów. Jeśli naszą grupą docelową, którą chcemy przekonać do naszych produktów czy usług, są młodzi ludzie, to koniecznie kręćmy vlogi. Filmy umieszczane na YouTube nierzadko osiągają miliony odsłon, dlatego warto tworzyć dobrej jakości treści, które zaciekawią użytkowników i poszerzą grono naszych klientów.

Rozpoznawalność firmy

Oczywiście tworząc treści na YT najchętniej chcielibyśmy, aby stały się viralami – czyli filmikami, które użytkownicy przekazują dalej na różnych portalach społecznościowych. Są to najczęściej treści, w których przedstawiona jest jakaś historia pełna emocji. Jednym z przykładów świetnego virala jest świąteczna kampania Allegro, która przedstawiała historię dziadka uczącego się języka angielskiego – chwytała za serca, bez dwóch zdań. Jeśli uda nam się stworzyć podobną treść na naszych firmowym kanale, możemy być pewni, że nasza firma będzie coraz bardziej rozpoznawalna.

Lepsze pozycjonowanie strony

Ostatnim powodem, dla którego warto prowadzić firmowy kanał na YT jest wsparcie dla pozycjonowania strony internetowej naszej firmy. W wyszukiwarce Google filmy umieszczane na YT zajmują zdecydowanie wyższe pozycje, w porównaniu do zwykłych artykułów na przykład na blogach firmowych. Dzięki odsyłaczom pod vlogiem na YT potencjalni klienci i tak trafią na naszą stronę internetową.

Prowadzenie firmowego konta na YouTube jest świetnym pomysłem, ponieważ dzięki temu możemy kreować wizerunek swojej firmy i zasypywać naszych odbiorców merytoryczną wiedzą, a nie tylko typowo komercyjnymi reklamami, na które użytkownicy z reguły negatywnie reagują. Dodatkowo jest to świetny kanał, jeśli chcemy trafić do młodych osób. Nagrywając ciekawe vlogi firmowe, możemy mieć nadzieję, że jeden z nich stanie się kiedyś viralem, dzięki czemu nasza firma stanie się bardzo rozpoznawalna. Mamy nadzieję, że te argumenty przekonają Was do założenia konta na YT.

Vlogi filmowe – czy firmowy kanał na youtube to dobry pomysł?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here