Warta ruszyła z testami rozpoznawania obrazu w likwidacji szkód

Warta rozpoczyna testy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji przy rozpoznawaniu uszkodzeń w samochodach. Pełne wdrożenie tego rozwiązania planowane jest na drugą połowę roku i może być wykorzystywane nawet w 60 proc. zgłoszonych szkód komunikacyjnych.

Warta rozpoczęła prace nad wdrożeniem sztucznej inteligencji w procesie oceny i wyceny uszkodzeń w szkodach dotyczących uszkodzenia pojazdu. Pierwszym krokiem było uruchomienie konkursu na dostawcę technologii Image Recognition, w którym udział wzięło 8 firm. Obecnie rusza kolejny etap, w którym Warta wraz z wybraną firmą – Control Expert – rozpoczyna testy nowej technologii. Nowe rozwiązanie będzie analizowało zdjęcia szkód komunikacyjnych i na ich podstawie rozpoznawało uszkodzone elementy karoserii samochodów, a potem szacowało wartość odszkodowania. Pilotaż zostanie przeprowadzony przez wybraną grupę przeszkolonych pracowników.

– Do nowych technologii podchodzimy w Warcie bardzo praktycznie. Wdrażane rozwiązania mają przynosić korzyści zarówno dla firmy jak i jej klientów. Tak samo będzie w przypadku Image Recognition, technologią, która z jednej strony przyśpieszy proces likwidacji szkód, z drugiej zaś oznaczać będzie efektywniejsze wykorzystanie zespołu rzeczoznawców, którzy będą mogli się skupić na skomplikowanych szkodach. Liczymy, że jeszcze w tym roku będziemy mogli w pełni wdrożyć ten projekt. Oczywiście w pierwszej fazie praca sztucznej inteligencji będzie w pełni kontrolowana przez człowieka, aby wykluczyć jakiekolwiek błędy na etapie zdobywania przez nią niezbędnego doświadczenia – mówi Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentem Strategii Likwidacji Szkód w Warcie.

Na etapie testów nowe rozwiązanie będzie oceniało i wyceniało uszkodzenia przedstawione na zdjęciach przesłanych przez klienta, w oparciu o profesjonalny system wyceny. W kolejnym kroku rzeczoznawca Warty zweryfikuje poprawność automatycznie rozpoznanych uszkodzeń i ewentualnie wprowadzi korekty. Zgodnie z szacunkami Warty system ten może objąć w przyszłości nawet 60 proc. spraw zgłaszanych do firmy w związku z ubezpieczeniem komunikacyjnym.

Warta pracuje również nad drugim projektem związanym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Jeszcze w tym półroczu część zgłoszenia szkody poprzez infolinię będzie przyjmował bot z wykorzystaniem systemu rozpoznawania mowy. Dzięki temu rozwiązaniu zdecydowanie skróci się czas oczekiwania na przyjęcie sprawy, szczególnie w okresie anomalii pogodowych (burze, powodzie, nawałnice). Drugą część rozmowy, gdzie oferujemy klientowi możliwe warianty rozliczenia szkody czy zorganizowania usług będą nadal prowadzili nasi pracownicy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here