Bazy firm – gdzie szukać potencjalnych klientów?v

Poszukiwanie klientów w dzisiejszych czasach to zadanie zaskakująco skomplikowane. Okazuje się bowiem, że nie wystarczy już wywiesić wielkiego billboarda z reklamą przy głównej drodze by ludzie przychodzili do naszej firmy drzwiami i oknami i korzystali z usług czy produktów jakie oferujemy. W rzeczywistości nawet bardzo skuteczne SEM/SEO często nie przynosi zadowalających rezultatów. Żeby naprawdę rozwijać swoją firmę, trzeba trafiać bezpośrednio do klienta i nierzadko oznacza to docieranie do bardzo konkretnej osoby.

Internetowe bazy firm

Weźmy za przykład przedsiębiorstwo oferujące leasing drukarek i innego sprzętu biurowego, w tym niszczarek do dokumentów i urządzeń typu projektory. Taka firma będzie zainteresowana współpracą z wszystkimi podmiotami, które prowadzą biura. Jest to oczywiste. Znacznie mniej oczywiste jest jednak to, w jaki sposób będzie dochodziło do prezentowania swojej oferty. Okazuje się bowiem, że wszystkie najłatwiej dostępne metody działania są metodami biernymi.

Nasza firma jest w stanie stworzyć dla siebie ładną stronę, wypozycjonować ją, pojawić się w social media oraz stworzyć newsletter dla osób, które odwiedzą firmową stronę. Wspólnym mianownikiem wszystkich tych kwestii jest to, że to potencjalny klient szuka, znajduje, a potem firma mu coś oferuje.

W praktyce niestety oczekiwanie na klienta zakończy się prawdopodobnie bankructwem, ponieważ inne podmioty do niego dotrą w czasie, kiedy nasza firma będzie czekała niczym pająk w sieci. Żeby dotrzeć do klienta, potrzebna jest wiedza, że on w ogóle istnieje. Taką wiedzę oferują bazy firm.

Wartościowa baza

Bazę można oczywiście stworzyć samodzielnie. Skuteczną, chociaż na pewno dość prymitywną metodą, będzie otworzenie książki telefonicznej z danymi kontaktowymi dla jakiegoś obszaru bądź wejście na mapy Google i przejrzenie firm w danym obszarze. Będą tam też jakieś dane kontaktowe i można zacząć działać.

Znacznie lepiej będzie jednak posłużyć się odpowiednio przygotowaną bazą, produktem firm zajmujących się tworzeniem baz danych B2B oraz B2C, czyli baz przeznaczonych dla firm szukających innych firm i firm szukających klientów.

Taka baza jest efektem dokładnego i kompletnego przejrzenia ogólnodostępnych baz przedsiębiorców, dzięki czemu nasza firma z przykładu dowie się, jakie dokładnie firmy istnieją na terenie jej działania i jak się z nimi skontaktować. Na podstawie bazy będzie można skontaktować się z potencjalnymi klientami jeden po drugi.

Dane kontaktowe potencjalnych klientów

Firma zajmujących się tworzeniem takich baz danych jest obecnie już bardzo dużo i wystarczy chwila w wyszukiwarce Google, by je znaleźć. Warto jest jednak szukać w sposób świadomy i zamiast kupować bazę firm kupić bazę kontaktową.

Dzięki której nie zadzwonimy do punktu obsługi klienta danej firmy, ale bezpośrednio do osoby zajmującej się zamówieniami biurowymi. W ten sposób drastycznie rośnie szansa na to, że kontakt będzie wartościowy i doprowadzi do sprzedaży.

Poprzedni artykułPrawo w działalności gospodarczej. Jak być na bieżąco ze zmianami?
Następny artykułContent Marketing – wszystko co musisz wiedzieć

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj