Brand design, czyli projektowanie, planowanie marki w biznesie, na czym polega?

W czasach tak ogromnej konkurencji prawdziwym sukcesem marki jest zaistnienie w świadomości konsumentów, umożliwia to właśnie usługa brand design. A na czym to dokładnie polega? Czym jest projektowanie marki w biznesie, jak przebiega i kto powinien o nim pomyśleć?

Czym jest brand design?

Wiele osób sprowadza brand design do opracowania prostego logo, które jasno wskazuje wartości marki. Jednak dobrze zaprojektowane logo to wyłącznie jeden z elementów, który otrzymasz w ramach usługi brand design (mohi.to). Projektowanie marki to dużo szersze pojęcie, to umiejętność zbudowania i utrzymania pozytywnego wizerunku w umysłach konsumentów, to zaprojektowanie marki w taki sposób, aby jasno wskazywała ona na określone wartości, miała swój własny, wyjątkowy charakter, który będzie wyróżniał ją na tle konkurencji. Jednak to przede wszystkim projektowanie marki, która sprzedaje, ponieważ odpowiada na potrzeby twojej grupy docelowej. Takie profesjonalne kreowanie wizerunku firmy to nie tylko sposób na zyskanie nowych klientów, ale przede wszystkim na zyskanie klientów lojalnych, którzy na stałe zwiążą się z twoją marką.

Jak przebiega projektowanie marki w biznesie?

A teraz trochę więcej praktyki, czyli jak w rzeczywistości wygląda projektowanie marki w biznesie? Usługę brand design znajdziesz w ofercie dobrych agencji User Experience & Digital Product Design, takie firmy zwykle rozpoczynają swoją pracę od przeprowadzenia wnikliwego wywiadu, podczas którego będą chciały cię poznać, a dokładnie poznać twoją firmę i potencjalnych klientów. Wspólnie zastanowicie się, kim są twoi klienci, co ich charakteryzuje, jakie są ich cele, potrzeby, problemy i jak twoja firma jest w stanie im pomóc. Następnie tacy specjaliści zrobią solidny research, porównają informacje, które uzyskali od Ciebie z tymi płynącymi z innych źródeł i wyciągną przydatne w dalszym procesie wnioski. Gdy już posiądą odpowiednią wiedzę o rynku i potrzebach twoich potencjalnych klientów, zaczną projektować markę, nadając jej pewien „kształt”, wymiar. Stworzony projekt będzie następnie przekazany w twoje ręce, abyś mógł go zaakceptować lub uzgodnić ewentualne poprawki, dopiero po uzyskaniu akceptacji rozpoczną się prace końcowe.

W efekcie otrzymasz dobrze zaprojektowane logo, które jasno będzie wskazywać na najważniejsze wartości twojej marki, jasno określony kierunek komunikacji wizualnej marki, informacje o tym jakim językiem i do kogo ona mówi, jakie cele chce realizować i jak zachować jej spójność na każdej płaszczyźnie aktywności w biznesie.

Brand design – dla kogo?

A kto powinien skorzystać z takiej usługi? Komu najbardziej przyda się brand design? Każdej nowopowstającej firmie, a także tym już istniejącym, w których sposób komunikacji marki zaczął wymykać się spod kontroli. Dobra agencja pomoże ci:

  • zaprojektować niepowtarzalną markę od A do Z,

  • odświeżyć wizerunek marki, który nie odpowiada aktualnym wartościom twojej firmy,

  • wypracować nowy wygląd i sposób komunikacji,

  • opiekować się, zarządzać marką w świecie cyfrowym i realnym.

Brand design, czyli projektowanie, planowanie marki w biznesie, na czym polega?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here