Copywriting – czym jest i jak dzięki niemu zyskamy?

Ostatnio dużo się mówi o copywritingu. Nazywa się go nawet zawodem przyszłości. Nie każdy potrafiłby jednak wyjaśnić czym on właściwie jest. A przecież za każdym razem, kiedy czytamy dany artykuł internetowy, czy treść strony – jest wielkie prawdopodobieństwo, że napisane one zostały właśnie przez copywritera. Czym więc jest powyższe zagadnienie i jak dzięki niemu zyskamy? O tym i nie tylko o tym, w niniejszym tekście.

Czym jest copywriting?

Ujmując to w najprostsze słowa, copywriting to tworzenie tekstów na potrzeby Internetu, reklamy i SEO. Treści te przybierać mogą różną formę, począwszy od artykułów sponsorowanych, poprzez teksty dla powstających, lub istniejących już witryn, na pisaniu tematycznych blogów – kończąc. Kompozycje te za zadanie mają nie tylko bezpośrednie przekonanie Klienta do kupna produktu, czy skorzystania z usługi; co równie ważne dopowiadają za pozycjonowanie naszej strony internetowej, oraz pozyskanie na niej ruchu. Ostatecznym celem zawsze jednak pozostaje konwersja.

Copywriting obejmuje więc kwestie, mające wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Może to przybrać postać podnoszenia wartości strony poprzez umieszczanie na niej eksperckiej wiedzy, zwiększanie liczby słów kluczowych, czy budowanie long tail. Kwestią zasługującą na szczególne podkreślenie jest w tym kontekście tworzenie linków kierujących na naszą witrynę z innych miejsc w Internecie.

Źródło: Pixabay

Co tworzy copywriter?

Wspomnieliśmy już o wielkiej mnogości i różnorodności tekstów. Copywriter pisze więc:

  • artykuły content marketingowe, sponsorowane;
  • teksty na strony WWW;
  • opisy usług, produktów i ich kategorii;
  • wysokiej jakości artykuły blogowe i eksperckie;
  • teksty do publikacji w social mediach;
  • teksty reklamowe;
  • teksty na ulotki.

Co zyskamy dzięki copywritingowi?

Ujmując to w najprostsze słowa: dzięki zrealizowanemu zgodnie z zasadami SEO copywritingowi – nasza strona internetowa zdobędzie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Formułując to precyzyjniej, uzyskane korzyści podzielić można na dwie grupy.

  • Wartościowe treści na stronie – to właśnie dzięki nim Klient zainteresuje się naszymi produktami, czy usługami. Dzięki czytelnemu i eleganckiemu tekstowi wpłyniemy na user experience odbiorcy, a tym samym zbudujemy jego zaufanie do naszej marki. Wartościowy content da nam ponadto, w jego oczach, obraz eksperta.
  • Artykuły content marketingowe – dzięki nim zaś w aluzyjny i wysublimowany sposób polecimy naszą firmę potencjalnemu Klientowi. Jest to dużo bardziej subtelne i skuteczne rozwiązanie, niż standardowa reklama. Dzięki obecnemu w artykule linkowi – znacznie zwiększymy ruch na naszej stronie, co z kolei, w oczywisty sposób przełoży się na konwersję.

Podsumowanie

Strony internetowe przygotowane przez copywriterów z profesjonalnych agencji reklamowych – zawsze są znacznie lepsze, niż te amatorskie. Dobrym tego wyrazem jest ich znacznie wyższa skuteczność sprzedaży. Przy wyborze usług copywriterskich – warto więc zdecydować się jedynie na sprawdzoną i docenioną agencję, jak dla przykładu Polbrand Media.

Poprzedni artykułPerformance marketing- dlaczego jest tak ważny w e-commerce?
Następny artykułPlakaty do biura

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj