Czy warto zrobić analizę rynku i konkurencji?

Agencje interaktywne w Warszawie mają w swojej ofercie wiele usług dla mniejszych i większych przedsiębiorców. Jedną z nich jest analiza otoczenia rynkowego. Może ona przybierać różne formy i zawierać różne dane. Zbieranie informacji tego typu zależy od firmy oraz specyfiki branży, w której działa. Istotny jest także region geograficzny oraz zasięg działań.

Analiza skrojona na miarę

Analiza rynkowa, jeśli ma przynieść pożądane rezultaty, musi być przeprowadzona na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa. Agencje interaktywne w Warszawie dysponują elastycznymi narzędziami, dzięki którym można uzyskać informacje, ułatwiające zwiększenie przewagi nad konkurencją lub zmniejszenie dystansu pomiędzy konkretnymi podmiotami. Trudno znaleźć dziedzinę, w której nie ma konkurujących ze sobą firm. Nawet jeśli na konkretnym terenie ta konkurencja nie występuje, nie ma pewności, że nie pojawi się lada chwila. Współczesny marketing nie opiera się wyłącznie na wyróżniającej się jakości i dobrej cenie, ale na całej sieci powiązań klienta z marką. Korzystanie z produktów lub usług to tylko jedno z ogniw.

Obserwacja konkurencji

Analiza rynku i konkurencji polega w głównej mierze na obserwacji konkretnych podmiotów. Wszystko po to, aby poznać mocne i słabe strony działalności potencjalnej konkurencji. Agencje interaktywne w Warszawie najczęściej prowadzą analizę konkretnych produktów lub usług, sposobu ich świadczenia oraz zasięgu działania. Obserwację można prowadzić czasowo lub stale. Warto ją zlecić w miarę cyklicznie, na przykład raz na pół roku lub raz na rok. Taki dystans czasowy pozwala dostrzec, jak rozwijała się konkurencja wobec konkretnej firmy, lub wszystkich podmiotów w branży. Przy stałej obserwacji dobrze jest pokusić się o podsumowanie dotychczas zebranych danych. Co daje podglądanie podobnego biznesu? Sprawdzenie, jakie ma ceny, promocje, programy lojalnościowe. Każda firma, która oferuje szerszy wachlarz korzyści, będzie przyciągała więcej klientów.

Kryteria porównawcze

Mimo, że warto zlecić fachową analizę podmiotom, które się tym zajmują, jak agencje interaktywne w Warszawie, przedsiębiorca powinien dokonywać własnych obserwacji. Na jakich elementach warto się skupić?

  1. Identyfikacja konkurencji, czyli jej lokalizacja i wielkość (sieć zakładów lub jeden podmiot). Ten etap powinien zawęzić listę konkurencji, która przejdzie do dalszej analizy.
  2. Produkt, czyli co konkretnie oferuje konkurencja i w jakiej cenie. Jak szybko uzupełnia zapasy, z jakich środków dystrybucji korzysta. Ważna jest także analiza jakości. Najlepiej, jeśli oceni ją kilka osób.
  3. Miejsce świadczenia usług to obserwacja, w ilu miejscach znajduje się konkurencja. Czy tworzy sieć, czy występuje w jednym miejscu?
  4. Relacje z klientami, czyli na co można liczyć, odwiedzając konkretne miejsce. Chodzi o programy lojalnościowe oraz ewentualne prezenty.
  5. Marketing a więc wszystkie metody, które mają na celu zdobyć nowych klientów. Warto podejrzeć te metody i je przeanalizować.

Elementów, które warto analizować, jest o wiele więcej. Te bardziej szczegółowe najczęściej analizują agencje interaktywne w Warszawie. Obserwowanie rynku i konkurencji to najlepszy bodziec, stymulujący do dalszej pracy. Sprzyja rozwojowi firmy, mobilizuje także do większej aktywności.

Poprzedni artykułKonferencje – czy warto brać w nich udział?
Następny artykułShowroom jako sposób na lepsze poznanie marki

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj