Jak najprościej można przedstawić powiadomienia push? Po wejściu na stronę internetową na górze ekranu pojawia się małe okienko z prośbą o wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień. Po dodaniu do bazy subskrybentów wiadomości będą wyświetlać się najczęściej w prawym dolnym rogu przeglądarki w formie tekstu lub tekstu z grafiką. Po kliknięciu w okienko zostaniemy przekierowani do konkretnej strony internetowej lub sklepu online. Jakie korzyści można czerpać z tych krótkich wiadomości?
Najważniejsze korzyści
Powiadomienia push dają wiele korzyści, zarówno właścicielom stron internetowych lub sklepów online, jak i internautom. W pierwszym przypadku można w prosty sposób dostarczyć użytkownikom wartościowe treści, informacje na temat nowej kolekcji ubrań, promocji czy przekierować do porzuconego koszyka. Dzięki notyfikacjom potencjalni klienci otrzymują spersonalizowane treści zgodnie z gustem i preferencjami. Mogą być zawsze informowani o aktualnych rabatach czy nowych produktach pojawiających się w sklepie. Na przykład PushAd oferuje narzędzie o najwyższym poziomie konwersji w mediach. Średni CTR z dostarczanych komunikatów to ponad 21%. PushAd współpracuje z przeglądarkami Chrome, Firefox i Safari na desktopach i urządzeniach mobilnych z systemem Android.
Doskonała alternatywa dla newsletterów
Powiadomienia push są uważane za idealną alternatywę dla newsletterów. Nic dziwnego, na skrzynkę pocztową trafia bardzo dużo spamu, mało angażujących treści i brak spersonalizowanych komunikatów. Notyfikacje są dalekie od nachalnych treści marketingowych. Bazują przede wszystkim na marketingu za przyzwoleniem (permission marketing), kiedy użytkownik musi wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień. Jest to zwyczajnie ulepszona wersja newsletterów. Niektóre firmy zupełnie rezygnują z e-mail marketingu na rzecz powiadomień push. Jednak odpowiednio przygotowana strategia marketingowa nie wyklucza promowania treści zarówno w formie newsletterów, jak i notyfikacji.