Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepach?

Wartościowe rzeczy same się obronią? Świat byłby idealny, gdyby tak było…, ale niestety, nie zawsze tak to działa. W czasach, gdy klienci mają ogromny wybór towarów, nie tak łatwo zwrócić ich uwagę, a tym bardziej zachęcić do wydania pieniędzy. Można to jednak zmienić dzięki umiejętnie przeprowadzonej akcji promocyjnej.

Zapoznać klienta z marką

Większość klientów ma swoje ulubione marki i najczęściej kupują oni rzeczy, do których są już przyzwyczajeni. Do nowych produktów rzadko kiedy przekonują się sami z siebie, zazwyczaj potrzebują jakiejś zachęty z zewnątrz – może to być na przykład degustacja wędlin, rozdawanie próbek kosmetyków, darmowe czyszczenie okularów płynem, który właśnie wchodzi na rynek, dołączanie małych opakowań nowych produktów do tych, które już są popularne.

Oczywiście, oferta musi być przedstawiona tak, by konsument wiedział, czego ma szukać w sklepie, dlatego darmowe próbki i degustacje to nie wszystko – całej akcji powinna towarzyszyć odpowiednia oprawa graficzna, tak by logo promowanej firmy zapadło klientom w pamięć. Niezbędna jest więc przykuwająca wzrok grafika, oryginalne POSM, niestandardowo zaprojektowane ulotki, atrakcyjne gadżety.

Do kogo kierowana jest promocja?

Choć ideałem byłoby zachęcenie do kupna danego produktu wszystkich, to w większości przypadków kampania promocyjna przygotowywana jest pod kątem bardzo konkretnej grupy nabywców. I właśnie ich reklama musi zainteresować, dlatego inaczej wygląda kampania promocyjna serków dla dzieci, a inaczej suplementów diety dla seniorów.

Profesjonalna kampania powinna być oczywiście poprzedzona badaniami marketingowymi, dzięki którym wiadomo, czego dana grupa oczekuje i jak trafić w jej gust.

Merchandising – przewaga nad konkurencją

Sprzedaż towarów w galeriach handlowych i sklepach wielopowierzchniowych to nie lada wyzwanie, ponieważ w takich placówkach jest wiele znanych marek, trzeba zatem swój produkt odpowiednio wyeksponować. Tu do głosu dochodzi merchandising. W dużym uproszczeniu chodzi o to, aby promowany towar ładnie się prezentował na półkach albo wieszakach – przykładowo, w sklepach odzieżowych często tworzy się atrakcyjne stylizacje, które mają zachęcić do kupowania ubrań określonej marki.

Pod merchandising podpada także estetyczne logo sklepu, odpowiednio przygotowana informacja o promocjach i przecenach, wykładanie takiej ilości towaru, by zainteresować klienta do przejrzenia całej oferty. Merchandising często zleca się zewnętrznym firmom, a usługi tego typu można znaleźć na przykład na 4mat.pl.

Poprzedni artykułKtóre działanie szybciej przyniesie efekty: SEO czy SEM?
Następny artykułFotoceramika – kompendium wiedzy na jej temat

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj