Jak ważna jest lokalizacja biura dla pracowników?

Podczas wyszukiwania lokalizacji dla swojego biura firmy muszą wziąć pod uwagę wiele kwestii. Koszt, rozmiar, udogodnienia biznesowe i wygoda dojazdu dla klientów są zwykle na szczycie listy priorytetów. Ale inna podstawowa obawa dotyczy pracowników.

Mówiąc najprościej, lokalizacja firmy może mieć wpływ na to, kto ostatecznie pracuje w firmie. Jeśli ta jest optymalna, przedsiębiorstwo może bardziej konkurować o największe talenty w danej branży.

Pracownicy są pulsem każdej firmy. Dlatego znalezienie lokalizacji, która satysfakcjonuje ich pracowników, powinno być najważniejszą kwestią. Jeśli więc prowadzisz firmę poszukującą nowej powierzchni biurowej w dobrej lokalizacji, oto kilka podstawowych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę.

Jak długo docierają do pracy?

Długie dojazdy do pracy to zmora współczesnego życia biznesowego. Liczba minut spędzonych przez pracowników na ten proces był jednym z powodów wdrożenia biur zdalnych i pracy z domu. Pochłaniają bowiem nie tylko wolny czas pracownika, ale oznaczają również wczesne wstawanie rano, utratę częstszej możliwości wspólnego siedzenia z rodzin i powodują dodatkowy stres. Z tego powodu centrum dużego miasta może być idealne dla firm chcących wyjść naprzeciw oczekiwaniom logistycznym kadry.

Źródło: https://centrala.pl/

Co z rodziną?

Wielu pracowników jest w związkach małżeńskich wychowujących dodatkowo dzieci, a ich wybory zawodowe będą częściowo zależały od tego, jak wpłynie to na ich rodziny. Oczywiście nie możesz zagwarantować zatrudnienia współmałżonkowi pracownika, ale dobrze zlokalizowane biuro zapewni więcej możliwości godzenia życia zawodowego z prywatnym.

Dlatego dobrym pomysłem jest zbadanie obszaru przyjaznego rodzinie. Pracownik nie powinien mieć problemu szybkiego dojazdu do szkoły, sklepu, domu po dniu pracy. Należy mieć to na uwadze nawet wtedy, gdy żaden (w co trudno mimo wszystko uwierzyć) z podwładnych nie planuje/spodziewa się dziecka. W końcu nie jesteśmy w stanie przewidzieć, co stanie się w przeciągu najbliższych lat.

Podsumowanie

Firma bez pracowników nie jest firmą, o czym powinni pamiętać pracodawcy w trakcie selekcji przestrzeni biurowej. Po przeanalizowaniu powyższych informacji można z całą pewnością stwierdzić, że dogodna dla nich lokalizacja to właśnie centrum miasta.

Poprzedni artykułJak niszczyć dokumenty? Trzy najważniejsze wskazówki
Następny artykułWybieramy kontenery biurowe dla zakładanej firmy – o czym powinniśmy wiedzieć?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj