Spora konkurencja na rynku sprawia, że firmy szukają sposobów na wyróżnienie się – różne marki, różne pomysły. Coraz chętniej wybieranymi działaniami marketingowymi jest powrót do rozdawania gadżetów reklamowych. Małe i atrakcyjne upominki mogą przynieść Twojej firmie satysfakcjonujące efekty. Zobacz, jakie gadżety reklamowe dla klientów warto wybierać.
Gadżety reklamowe
Te niepozorne drobiazgi na pewno potrafią wiele zdziałać. Gadżety reklamowe to rozdawane z różnych okazji przedmioty, najczęściej z umieszczonym na nich logo firmowym. Upominkiem firmowym może być praktycznie wszystko: długopisy, smycze, czy kubki szklane, które znajdziesz tutaj: https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kubki-reklamowe/. Jednak, żeby gadżety reklamowe były skuteczne, muszą przede wszystkim przyciągać uwagę klientów.
Upominki z logo firmy są jedną z tańszych metod promocji i niewątpliwie stanowią swoisty kompromis między kosztami a efektami. Tradycyjne sposoby reklamy nie spotykają się obecnie z uznaniem odbiorców – plakaty szybko odchodzą w zapomnienie, a ulotki bardzo szybko lądują w koszu.
Rozdając klientom gadżety reklamowe:
- budujesz rozpoznawalność i świadomość marki,
- tworzysz pozytywny wizerunek firmy,
- wspierasz swoje akcje promocyjne,
- wyróżniasz się na tle konkurencji,
- nawiązujesz relację z klientem lub kontrahentem.
Praktyczny gadżet reklamowy, czyli?
Zależy Ci, aby Twój upominek nie wylądował w szufladzie ani, co gorsza, w koszu? Przy ich tworzeniu zwróć uwagę na: jakość oraz estetykę wykonania, praktyczność i użyteczność. Równie ważne są aspekty, tj.: unikalność, atrakcyjność i oryginalność.
Aby gadżet spełniał wszystkie powyższe cechy, wybierając go, musisz uzasadnić jego tworzenie. Dla ułatwienia możesz zadać sobie trzy pytania.
Przede wszystkim, co jest dostępne na rynku? A wybór niewątpliwie jest szeroki – słodycze reklamowe, smycze, ceramika reklamowa, koszulki, a nawet galanteria skórzana czy gadżety elektroniczne.
Drugie pytanie brzmi, co jest potrzebne mojej firmie? Gadżet powinien być dostosowany do okoliczności, w jakich będzie rozdawany i dopasowany do grupy odbiorców. Dodatkowo istotne jest, żeby pasował do specyfiki Twojej branży.
I najważniejsze – czego oczekują odbiorcy? Rozdawane upominki powinny jak najbardziej wpisywać się w gusta i preferencje klientów lub kontrahentów.
Jakie gadżety reklamowe lubią klienci?
Firmy chcą trafić w gusta klientów, głowią się jakie produkty wybrać, żeby ucieszyły odbiorców. Okazuje się, że najchętniej przyjmowane i używane są:
- wyroby tekstylne – czapki, koszulki i torby,
- artykuły piśmiennicze, biurowe oraz kalendarze,
- produkty związane ze zdrowiem.
Gadżety reklamowe – trendy
Odbiorcy chcą poczuć się wyjątkowo, dlatego warto inwestować w:
- działania spójne z pozostałymi aktywnościami marketingowymi – gadżety reklamowe stanowią integralną część działań promocyjnych, dlatego powinny wpisywać się w przygotowaną formę komunikacji i prezentowany wizerunek,
- ekologiczne rozwiązania – np. filiżanki reklamowe, dzięki którym obdarowana osoba będzie mogła zrezygnować z picia w plastikowych kubkach; ale nie tylko – moda na bycie EKO opanowała wiele aspektów naszego życia,
- sportowe gadżety – przydatne w trakcie i po treningu – moda na aktywności fizyczne jest porównywalna z ekologicznym trybem życia,
- personalizowane produkty – indywidualizacja pozwala na podkreślenie tego, jak ważna jest dla nas obdarowywana osoba,
- upominki elektroniczne, które znacznie ułatwiają codzienne życie, zarówno prywatne, jak i zawodowe.
Zachodzące w społeczeństwie zmiany kształtują preferencje i zachowania konsumenckie. Dlatego rozdawane gadżety reklamowe także powinny ulegać modyfikacjom – w końcu upominki firmowe wciąż cieszą się popularnością, zarówno wśród firm, jak i klientów.