Konferencje – czy warto brać w nich udział?

Konferencje tematyczne, szkolenia, warsztaty, czy spotkania z innymi przedsiębiorcami operującymi w naszej branży, to wydarzenia, na które jedni przedsiębiorcy przybywają często i chętnie, inni zaś omijają je szerokim łukiem. Jak wybrać spotkanie, by było dla nas owocne? Na co zwrócić uwagę? Jak się przygotować? Tego wszystkiego dowiesz się z niniejszego artykułu.

Temat

Przede wszystkim wybieraj takie wydarzenia, które mogą dać ci konkretne korzyści. Bardzo często konferencje urządzane są przez firmy, które chcą nam sprzedać jakiś produkt. Nie ma oczywiście w tym nic złego – jednak zastanówmy się czy na pewno jest to nam potrzebne.

Nierzadko wybieramy się też na konferencje, by zobaczyć co w przysłowiowej trawie piszczy – jakie nowe innowacje wprowadzono, co jest teraz na topie, czy jakie realizacje przyniosły poszczególnym firmom sukces. Bardzo często na takich spotkaniach wypowiadają się praktycy – osoby związane z branżą i w niej pracujące.

W przypadku szkoleń sprawa jest prosta – trzeba dokładnie przeanalizować formę szkolenia (czy są to wyłącznie wykłady, czy też jakaś część warsztatowa), jego program oraz to, czy po ich ukończeniu otrzymamy potwierdzenie zdobycia nowych umiejętności.

Są także wydarzenia, z których największą wartość, jaką możemy wynieść, to nowe kontakty. Zazwyczaj po prelekcjach lub w przerwach między nimi jest zarezerwowany specjalny czas, podczas którego możesz wymienić się wizytówką z innymi przedsiębiorcami. Możesz znaleźć nie tylko nowych klientów, ale także pracowników czy firmy, które będą twoimi dostawcami.

Organizator

Pewnie udało ci się już być na konferencji, która okazała się totalną klapą, jak i na takiej, która była strzałem w dziesiątkę. Przypomnij więc sobie co odpowiadało za jej sukces. Często bowiem za dobrym spotkaniem idzie organizator, który zna potrzeby przedsiębiorców i na nie odpowiada. Ma też duże doświadczenie – wie jaką salę wybrać, jakie urządzenia do sal konferencyjnych zapewnią najlepszą jakość głosu i wizji, jaką lokalizację wybrać na tego typu event. To detale, które determinują o odbiorze danego wydarzenia.

Jeżeli jednak wybierasz się gdzieś po raz pierwszy, to zobaczy, czy konferencja odbywa się po raz pierwszy. Być może jest to któraś z edycji i będziesz mógł w Internecie poszukać opinii dotyczących poprzednich? Uważnie przestudiuj prelegentów – byś wiedział kim są i o czym będą opowiadać. Ważne są też kwestie logistyczne – czy koło budynku będzie parking, czy jest łatwy dojazd, czy na sali znajduje się klimatyzacja, czy urządzenia do sal konferencyjnych są odpowiednie – o to wszystko możesz zapytać organizatora, bądź poszukać opinii na stronie danego obiektu.

Jak się przygotować? Na pewno przygotuje wizytówki – nigdy nie wiesz, kiedy będziesz miał szansę się nią podzielić. Dobrze, byś umiał opowiedzieć o swoim biznesie w sposób ciekawy i zwięzły – zazwyczaj mamy tylko kilka minut na to, by zaprezentować się potencjalnym partnerom. Jeżeli organizator nie zapewnia materiałów, to dobrze jest mieć coś do notowania. Nie zapomnij o butelce wody – choć trudno w to uwierzyć, ale ciągle zdarzają się konferencje, na których kuleje catering.

Konferencje branżowe i różnego rodzaju szkolenia to dobre miejsce by poznać nowych ludzi, dowiedzieć się o ciekawostkach z branży, czy zdobyć nowe umiejętności. Dlatego zanim porzucimy myśl o udziale w takich wydarzeniach, poszukajmy tych wartościowych i dobrze zorganizowanych. Z pewnością znajdziemy takie, na które warto się wybrać, nawet inwestując w to własne pieniądze.

Poprzedni artykułWirtualne biuro – dlaczego warto z niego korzystać?
Następny artykułCzy warto zrobić analizę rynku i konkurencji?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj