Które działanie szybciej przyniesie efekty: SEO czy SEM?

TOP 10 wyników wyszukiwania to marzenie wielu właścicieli firm. Internauci najczęściej zwracają uwagę na wyniki, które pokazują się na pierwszej stronie wyszukiwarki, szczególnie na trzech pierwszych miejscach. W praktyce oznacza to, że mnóstwo różnych marek w obrębie danej branży toczy prawdziwy internetowy bój o klienta. Wykorzystują do tego rozmaite narzędzia marketingowe. Prym wiodą tu działania SEO i SEM.

Optymalizacja ma znacznie

Z SEO, czyli Search Engine Optimization związane jest wiele faktów i mitów, oczywiście z przewagą tych drugich. Absolutnie nie należy wierzyć nikomu, kto potrafi dokładnie określić czas potrzebny na wypozycjonowanie strony. Kwestia ta bowiem jest bardzo trudna do przeanalizowania. Spory udział w całym procesie ma wyszukiwarka Google. To od niej zależy, jak długo witryna będzie indeksowana. Kolejny mit to brak konieczności optymalizacji strony. Większość stron WWW zawiera błędy, które należy naprawić, by w ogóle zacząć myśleć o skorzystaniu z pozycjonowania. SEO niestety nie jest proste i należy poświecić temu zagadnieniu sporo czasu i pieniędzy. Jeśli bardzo zależy nam na czasie, powinniśmy zrezygnować z SEO lub połączyć je z działaniami PPC.

Wyszukiwania płatne

Kampanie reklamowe AdWords umożliwiają uzyskanie efektów niemal w czasie rzeczywistym. Wystarczy ustawić odpowiednio kampanię, powiązać ją ze słowami kluczowymi i wymyślić chwytliwy tekst reklamy. Budżetem w przypadku Google Ads operujemy sami. Możemy decydować o tym, ile i w jakim czasie wydamy. Ważne jest jednak to, by na bieżąco kontrolować kampanię i poprawiać ewentualne błędy. Jeśli zadanie to przerasta nasze umiejętności, możemy skorzystać z usług agencji reklamowej, ale nie tylko. Zdarza się również, że tego typu usługi zapewni dom mediowy. Warszawa to miasto, w którym bez problemu odnajdziemy usługodawcę, który pomoże nam zrozumieć tajniki kampanii reklamowej AdWords i przeprowadzi dla nas skuteczne działania.

Razem czy osobno?

Wiele osób zastanawia się, czy kampanię SEO i SEM należy prowadzić razem. Oczywiście, że tak. Google wprawdzie twierdzi, że płatne wyniki wyszukiwania nie mają wpływu na pozycje organiczne, jednak nie do końca tak jest. Wejścia z Google Ads powodują wzrost ruchu w witrynie. To z kolei ma wpływ na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania. Co więcej, skupiając się zarówno na SEM jak i SEO mamy dużo większe szanse na to, by dotrzeć do klienta.

Poprzedni artykułW jaki sposób powinno się planować kampanię reklamową? Sprawdź!
Następny artykułJak skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepach?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj