Działasz w branży e-commerce, chcesz docierać do nowych klientów i potrzebujesz skutecznych oraz mierzalnych sposobów na promocję i rozwój? Marketing efektywnościowy jest dla Ciebie!
Czasy inwestowania całego budżetu tylko w kampanie zwiększające zasięgi bądź budujące wizerunek marki powoli mijają. Dziś liczy się efekt: konkretny i pozwalający na pierwszy rzut oka ocenić, czy coś się opłacało, czy też nie. Po co decydować się na ryzykowne rozwiązania, które mogą pożreć duży budżet, skoro do wyboru są metody zdecydowanie bardziej efektywne i pozwalające na kontrolę wydatków?
Czym jest marketing efektywnościowy?
Marketing efektywnościowy, to nic innego jak proces wspierający sprzedaż, w którym płaci się za efekt i wykonanie konkretnego działania przez odbiorcę. Opłata nie jest uzależniona od samego ustawienia np. reklamy, ale od działań wykonywanych przez osoby, do których dociera.
Do marketingu efektywnościowego możemy zaliczyć treści sponsorowane, marketing afiliacyjny, marketing w wyszukiwarkach, a także reklamę w mediach społecznościowych, w tym za pośrednictwem Facebooka, czy Instagrama.
Rozliczenia
Choć mowa o sprzedaży, to wspomnianym efektem wcale nie musi być zakup, ale cała grupa czynności, które postronną osobę przybliżą do bycia klientem danego sklepu. Można wśród nich wymienić: wejście na stronę WWW, zapisanie się do newslettera, zapoznanie się z artykułem, czy założenie swojego konta.
Tym samym rozliczenie w marketingu efektywnościowym obejmuje najczęściej:
CPA – koszt za pozyskanie/akcję
CPC – koszt za połączenie np. kontakt telefoniczny
CPC – koszt za kliknięcie np. w podany link
CPL – koszt za zapis np. do newslettera
CPO – koszt za złożenie zamówienia
CPS – kosz za sprzedaż
Mówiąc o kampanii tego typu, nie można zapomnieć o pojęciach, takich jak konwersja i współczynnik. Konwersja to nic innego, jak określona akcja, która zostanie wykonana przez użytkownika, a współczynnik, to iloraz liczby osób, które podjęły działanie i tych, które zobaczyły reklamę.
Kampania performance – zalety
Z uwagi na to, że w marketingu efektywnościowym stawia się na płacenie za konkretne rezultaty, to właśnie ta forma działań promocyjnych jest chętnie stosowana przez wiele firm. Jest skuteczna, łatwa do modyfikacji, a także na tyle elastyczna, że dopasowanie jej do budżetu i zrezygnowanie z przesadnie drogich opcji nie jest niczym trudnym.
Jeśli interesuje Cię ten sposób kampanii, to dobrym pomysłem jest wspólne działanie ze specjalistami z branży. Agencja performance zaplanuje cały proces tak, by przyniósł on, jak najlepsze rezultaty od pogłębionego wywiadu z klientem, poprzez planowanie i zakup mediów, a skończywszy na raportowaniu i analizie efektów.
Analiza
Jak sprawdzać, czy kampania działa? Nie obędzie się bez skrupulatnego porównania efektów. Marketing efektywnościowy zapewnia dane liczbowe, które łatwo pokażą, czy efekty danej kampanii są zadowalające, czy może warto teraz lub na przyszłość coś zmienić. Co więcej, wystarczy policzyć ilość zapisanych odbiorców, czy zapisów, by oszacować, jaki jest konkretny zysk z danej kampanii. Taka wiedza sprawi, że planowanie przyszłych działań będzie jeszcze skuteczniejsze.
Rezultat
Marketing efektywnościowy trafia prosto do celu, czyli Twojej grupy docelowej, która może być potencjalnie zainteresowana marką bądź produktem. Dzięki temu można znacznie szybciej zauważyć rezultaty w postaci oczekiwanych działań: zapisu na newsletter, zakupu, czy podania danych kontaktowych. Gdy kampania trafia do zbyt szerokiego grona odbiorców, wbrew pozorom odzew może być dużo mniejszy. A to tylko strata pieniędzy!
Oszczędności
To, że działania promocyjne skierowane są tylko do wąskiej grupy odbiorców, zainteresowanych daną tematyką, sprawia, że nie przepalasz budżetu na coś, co po prostu nie jest efektywne. Dzięki temu z łatwością możesz monitorować wydatki na różnych etapach kampanii i pilnować, by nie wydać więcej, niż założony budżet. Tym samym z miejsca zakończysz procesy, które nie zmieniają oczekiwań i skupisz się tylko na tym, co zapewnia świetne rezultaty.
Warto zainteresować się bliżej marketingiem efektywnościowym i trafić prosto do swoich docelowych klientów. Jeśli chcesz na bieżąco mierzyć efektywność swoich działań, kontrolować wydatki, a także oszczędzić pieniądze, to jest to rozwiązanie stworzone dla Twoich potrzeb.