Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów na promocję firmy w sieci. Nie zawsze warto jednak pozycjonować się szeroko, tylko postawić na pozycjonowanie lokalne. Dlaczego? Tego dowiesz się z poniższego tekstu.
Pozycjonowanie stron internetowych i pozycjonowanie sklepów internetowych – co to takiego?
Pozycjonowanie stron internetowych i pozycjonowanie sklepów internetowych to proces składający się z działań technicznych i marketingowych, które prowadzą do zwiększenia widoczności danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Obejmuje on przede wszystkim:
- pracę nad dostosowaniem i optymalizacją strony internetowej lub sklepu internetowego pod kątem technicznym;
- pracę nad content marketingiem;
- pracę nad budowaniem zaplecza linków zwrotnych (tzw. link building).
Choć pozycjonowanie stron i pozycjonowanie sklepów jest procesem czasochłonnym, niesie dla firm wiele korzyści związanych głównie:
- ze zwiększeniem widoczności w sieci, poprzez bezpośredni ruch organiczny;
- ze wzrostem rozpoznawalności marki;
- ze wzrostem szans na odwiedzenie witryny przez potencjalnych klientów, którzy mogą zostawić potencjalne zapytania ofertowe i z którymi potencjalnie możliwe jest zawarcie transakcji.
Pozycjonowanie stron i pozycjonowanie sklepów – rodzaje
Pozycjonowanie stron internetowych i pozycjonowanie sklepów internetowych może odbywać się ogólnopolsko oraz lokalnie:
- pozycjonowanie ogólnopolskie – polecane jest firmom, których zasięg działania obejmuje cały kraj;
- pozycjonowanie lokalne – polecane jest firmom działającym lokalnie, w danym regionie czy miejscowości.
Bez względu na to, czy witryna pozycjonowana jest ogólnopolsko czy lokalnie, cały proces może odbywać się w oparciu o krótkie frazy kluczowe (jest to najpopularniejszy wariant) lub w oparciu o szerokie, często niszowe frazy (wariant pozycjonowania na długi ogon wybierany jest rzadziej, choć w wielu przypadkach okazuje się być skuteczniejszy).
Lokalne pozycjonowanie sklepu internetowego i strony internetowej – na czym polega?
Pozycjonowanie lokalne skierowane jest przede wszystkim do przedsiębiorstw działających lokalnie – w jednym miejscu lub mającym swoje oddziały w różnych regionach kraju. Pozwala w skuteczny sposób promować biznes na określonym rynku, który jest geograficznie ograniczony.
By ułatwić pozycjonowanie każdej strony i pozycjonowanie sklepu, które działają lokalnie, Google oferuje mechanizm geolokalizacji. W dużym uproszczeniu działa on w taki sposób, że na zadane wyszukiwarce zapytanie internauta w pierwszej kolejności otrzymuje wyniki związane z lokalizacją, w której aktualnie się znajduje.
By lokalne pozycjonowanie sklepu internetowego i strony internetowej przynosiło jak najlepsze rezultaty, warto popracować nad kilkoma aspektami. Wśród nich najważniejsze są:
- stworzenie i zoptymalizowanie wizytówki w Google Moja Firma;
- zadbanie o to, by pozyskać pozytywne opinie i rekomendacje od zadowolonych klientów, które znajdą się w łatwo dostępnych miejscach w Internecie;
- zoptymalizowanie strony, zarówno pod kątem działań on-site, jak i off-site, a także użyteczności, responsywności na urządzeniach mobilnych i szybkości ładowania;
- pozyskiwanie wartościowych linków, np. z lokalnych portali branżowych;
- wprowadzenie poprawnego i aktualnego NAP (nazwa, adres i numer telefonu).
Więcej informacji na stronie https://widoczni.com.
pozycjonowanie lokalne to głównie odpowiednia budowa podstron na frazy + miasto 😉 optymalizacja adresu url + meta i nagłówków oraz odpowiednie linkowanie wewnętrzne.