Reklama w witrynie sklepowej

witryna sklepowa wieczorną porą

Wystawy i ekspozycje, jakie pokazują nam witryny sklepowe, są zarazem krótkim pokazem produktów, jakie oferuje dany sklep, jak i chęcią przyciągnięcia uwagi do ulokowanych za szybą produktów. Wiele razy pewnie zdarzyło wam się skierować swój wzrok na witryny sklepowe, jakie przygotowują sklepy, nieraz zapewne wracając z pracy czy szkoły, nie mając w planach w ogóle żadnych zakupów, weszliście do sklepu, pokuszeni jego wystawą – nie oszukujmy się, pewnie nawet większość z nas tak zrobiła lub robi w danej chwili, bo badania pokazują, że 80-90% ludzi decyduje się na wizytę w sklepie, ze względu na witrynę. Jest to całkiem zrozumiałe, bo tak naprawdę witryna sklepowa zachęca nas do zapoznania się z wariantem usług i produktów, jakie posiada.

Witryny sklepowe – rodzaje

Wybór adekwatnego rodzaju witryny jest ściśle związany ze specyfiką produktów oferowanych przez sklep czy biuro. Ze względu na typ witryny i druk, jakie znajdują się w danym sklepie, możemy wyróżnić kilka rodzajów oklejania witryn:

  • witryna zamknięta – w tym przypadku główne działanie to oklejanie witryn, w sposób, który oddziela je od reszty sklepu, ale nie pozwala poprzez druk na folii aby światło dzienne zagościło we wnętrzach. Wiele witryn jest dodatkowo ubogacona efektowymi podświetleniami, a grafika umieszczona na nich to najczęściej przemyślana reklama specyfikacji produktu, jaki oferuje sklep.
  • witryna otwarta – nie ma tutaj miejsca na oklejanie szyb, jest to pozostawienie przejrzystej i otwartej przestrzeni, aby za jej pomocą można było zobaczyć wnętrze sklepu, gdzie wpływa wówczas bardzo duża ilość światła, otwarta przestrzeń witryny pozwoli zajrzeć do środka sklepu, może to być atrakcyjna forma jeśli chodzi np, o salony rowerów, samochodów, motocykli, sklepy z artykułami biurowymi, prezentami i drobiazgami.
  • witryna półotwarta – jest to typ witryny, dla której miejsce na druk jest wydzielone w konkretnym obszarze i ilości sklepowych szyb, a resztę może stanowić np. witryna otwarta, gdzie potencjalni klienci będą mogli zobaczyć wnętrze sklepu i eksponowane towary. Jest to świetna opcja reklamowa dla produktów o niewielkich rozmiarach.
  • witryna sponsorowana – nazywana jest także witryną One Way Vision (OWV), polega na oklejeniu witryny, w sposób, gdzie druk i grafika będą przedstawiać określony obraz lub współgrające z nim napisy. Taka reklama z pewnością przykuje uwagę przechodniów.

Przed wybraniem odpowiedniego typu ekspozycji witryn sklepowych, musimy się zastanowić który rodzaj wybrać, która grafika będzie odpowiednia dla naszych potrzeb i preferencji. Czy chcemy aby z zewnątrz było widać wnętrze sklepu, czy może nie? A jeśli tak to czy w całości czy tylko w części.

A może ma to być reklama zewnętrzna? Jest to typ reklamy umieszczanej najczęściej po za miejscem i produktem, którego dotyczyć ma oferta. Reklama zewnętrzna może pojawić się np jako banery, szyldy, plakaty, billboardy, etc. Jeśli już znamy nasze potrzeby, z pewnością będzie nam łatwiej podjąć decyzję o tym jaki klimat chcielibyśmy nadać witrynie i na który druk się zdecydujemy. Jeśli jesteśmy już pewni, musimy znaleźć rzetelną, odpowiedzialną firmę, specjalizującą się w tego typu usługach i zapytać jaka oferta będzie dla nas najkorzystniejsza.

witryna sklepowa wieczorną porą

Jaki typ folii użyć aby okleić witryny sklepowe?

Witryny sklepowe i banery można oklejać różnymi rodzajami folii specjalnie do tego stworzonej. Ze względu na rodzaje folii, jakie oferuje rynek, możemy bez problemu znaleźć coś odpowiedniego, jeśli chodzi o sklep czy biuro. Wszystko jednak jest zależne od tego, czy chcemy aby do środka naszego biura czy sklepu przenikało światło czy też nie.

Jeśli chcemy aby promienie słoneczne przenikały do naszych wnętrz, poleca się rodzaj folii perforowanej, znanej także jako dziurkowana. Dzięki swojej strukturze, która zawiera maleńkie otwory, może ona znakomicie ułatwiać przepływ światła, a przy tym doskonale na niej prezentuje się grafika, jaką wybraliśmy dla naszej firmy. Taka folia, prócz tego że wygląda estetycznie to daje możliwość dokładnego zobaczenia z wewnątrz, co dzieje się na zewnątrz.

Z kolei folia ploterowa jest typem folii samoprzylepnej, jest ona bardzo elastyczna i można ją docinać i przycinać na dowolne kształty, świetnie dopasowuje się nawet do niewielkich możliwości przestrzennych, a jest dostępna w naprawdę bogatym wachlarzu kolorystycznym.

Na rynku udoskonalającym witryny sklepowe, jest też dostępna folia, działająca jak lustro weneckie. Jest ona rekomendowana w miejscach, gdzie zależy nam, aby nikt z zewnątrz nie mógł zobaczyć tego, co dzieje się w środku.

Folia mrożona (mleczna) jest troszkę innym rodzajem folii, cechują ją to, że jest niezwykle estetyczna i potrafi stworzyć ładny efekt mrożonego szkła, dopasuje się świetnie do powierzchni, można z niej wycinać napisy. Dzięki temu, że jest cienka, pozwala na wpadanie do środka promieni świetlnych, a przy tym nie wpływa to na jakość prezentowanych, przez witryny sklepowe grafik.

Folia monometryczna jest folią pełną, która nie przepuszcza światła dziennego. Może zostać użyta do oklejania w całości, lub częściowo w wyznaczonym miejscu. Otrzymany efekt jest bardzo wysokiej jakości, dbając o najmniejsze detale i gamy barwne.

Witryny sklepowe – co jest ważne?

Zapewne nie ma idealnej recepty na to, jak powinna wyglądać dobra reklama w witrynach . Na pewno nie może być przesycona barwami ani nie powinna zawierać mnóstwa produktów o różnorakim przeznaczeniu. Najlepiej zatem byłoby zachować umiar i nie przesycać jej jeśli chodzi o walory graficzne.

Drugą kwestią jako warto poruszyć jest wielkość liter w wypowiedziach jakie mieszczą się w oknie naszej firmy, czy sklepu. Raczej nie powinno się podawać zbyt wielu zróżnicowanych informacji, a najważniejszy komunikat, na którym najbardziej nam zależy, dobrze byłoby umieścić w centralnej części witryn sklepowych. Musimy też zadbać, aby gama kolorystyczna, znajdująca się na naszej reklamie, jeśli chodzi o biuro, firmę czy sklep, była w tonacjach, pasujących do siebie wzajemnie, aby klient nie czuł się przytłoczony.

Aby witryny sklepowe były bardziej atrakcyjne musimy dobrać dla nich odpowiednią metodę reklamy, może się to odbyć np. przez oklejenie folią zawierającą ciekawą grafikę, lub interesujące napisy. Pamiętajmy jednak, aby nie przesadzać w ilości i kolorystykach, bo niejednokrotnie najlepiej byłoby znaleźć złoty środek, a wtedy potencjalni klienci na pewno docenią to i zwrócą uwagę na prezentowane produkty czy usługi.

Poprzedni artykułSystemy kolejkowania jako skuteczne narzędzie kontroli jakości pracy
Następny artykułNowoczesne oprogramowanie dla kancelarii prawniczej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj