Showroom jako sposób na lepsze poznanie marki

Branża modowa ewoluuje, czego doskonałym dowodem jest większa ilość miejsc typu showroom. Warszawa przoduje w tych zestawieniach, jednak inne, duże miasta starają się nie pozostawać za bardzo w tyle. Czy warto korzystać z takiego sposobu ekspozycji? I kto najchętniej pojawia się w showroomach?

Nowe oblicze zakupów

Angielska nazwa showroom oznacza salon wystawowy. W praktyce oznacza miejsce, w którym w odpowiedniej oprawie prezentuje się marki i ich produkty. Prestiżowa otoczka jest ważnym aspektem tej prezentacji. Czasem nawet ważniejsza niż sam proces sprzedaży. Jednak showroom w Warszawie jest pojęciem coraz bardziej płynnym. Analitycy oceniają, że stanowi kolejny etap ewolucji w branży retail. Wielu klientów odwiedza sklep stacjonarny tylko po to, aby obejrzeć i przymierzyć ubrania, które ostatecznie będą zakupione przez Internet. Testowanie nie musi zakończyć się zakupem, ale jest kluczowym elementem podejmowanej decyzji. Przewiduje się, że już za 8 lat, tylko w Polsce większość klientów odwiedzi stacjonarny sklep nie po to, aby coś w nim kupić, ale po to, by obejrzeć konkretny produkt.

Showroom jako metoda promocji

Duże marki powinny stawiać na showroom. Warszawa ma wiele takich miejsc, ale głównie z branży modowej. Specyfika showroomu sprawia, że nie pasuje do każdej branży. W przypadku salonów meblowych lepiej postawić na stałe ekspozycje bez dodatkowej, uroczystej oprawy. Projektanci i firmy odzieżowe traktują showroom jako idealną przestrzeń do zaprezentowania swoich kolekcji. Na prowadzeniu miejsca tego typu najbardziej zyskują nowe marki oraz sprzedawcy, działający online. Badania pokazują, że otwarcie sklepu stacjonarnego z proponowaną kolekcją zwiększa przychody nawet ośmiokrotnie. Klienci oczekują od pracownika showroomu informacji o produktach, których nie znaleźli w sieci. Chcą też na żywo zweryfikować opinie o produktach lub usługach.

Dla świadomego klienta

Nie wszyscy konsumenci przekonali się do odwiedzania showroomów. Statystycznie najbardziej zainteresowani są nimi młodzi klienci, zwłaszcza z pokolenia millenialsów, czyli osoby, urodzone w latach 80. i 90. Nie zawsze robią w nich zakupy, ale chętnie dzielą się opinią o nich w mediach społecznościowych. To wyjątkowo cenna forma reklamy. Miejsca tego typu są wybierane przez bardziej świadomych klientów, którzy doskonale wiedzą, co mogą w nich znaleźć. Showroom modowy dysponuje najlepszymi elementami kolekcji. Ich jakość i sposób wykonania (na przykład ręczne szycie lub dokładanie ozdób) znacząco odbiega od masowej produkcji, jaka jest dostępna w centrach handlowych. Showroom w Warszawie świetnie wpisuje się też w modny trend slow fashion.

Showroom modowy w wersji luksusowej to miejsce wielu aktywności. Klienci mogą liczyć na pyszną kawę, prywatny pokaz mody, a nawet specjalny event. Wielu znanych projektantów, zanim przedstawi swoje propozycje podczas pokazu, właśnie tam zaprasza najwierniejsze klientki do zapoznania się z najnowszą ofertą.

Poprzedni artykułCzy warto zrobić analizę rynku i konkurencji?
Następny artykułRozbudowa i modernizacja galerii handlowych jako sposób na konkurencję

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj