Ubezpieczenia stały się proste – Allianz upraszcza produkty i wprowadza pakiety

Allianz stawia na prostotę w ubezpieczeniach. Osoby zainteresowane zakupem ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia mieszkania mogą wybierać spośród przejrzystych i jasno opisanych pakietów, w których pogrupowane są najbardziej popularne ryzyka. Dodatkowo ubezpieczyciel zadbał także o prostotę w dokumentach. Do zakupionego ubezpieczenia klient otrzyma „Przewodnik po ubezpieczeniu”, w którym znajdują się m.in. Ogólne Warunki Ubezpieczenia, a wszystko napisane przystępnym i zrozumiałym językiem.

Klienci potrzebują prostych rozwiązań – także w ubezpieczeniach

W dzisiejszym świecie jesteśmy przeładowani informacjami. Codziennie dociera do nas blisko 100 000 słów, jesteśmy zarzucani treściami. Decyzje zakupowe podejmujemy szybko i dlatego zależy nam na tym, aby wybory zakupowe były proste. W ubezpieczeniach także. Klienci często podkreślają, że wybór ubezpieczenia jest trudny i chcą aby był łatwiejszy. – Sprawdziliśmy ile różnych kombinacji, zarówno w produktach komunikacyjnych jak i mieszkaniowych oferowaliśmy naszym klientom. W przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych jest to prawie 3700 kombinacji, a w przypadku ubezpieczeń mieszkaniowych blisko 5000. To bardzo dużo! Jednocześnie po analizie okazało się, że klienci wybierając ubezpieczenie korzystają zazwyczaj z dziesięciu wariantów – tych najbardziej popularnych. Dlatego odpowiadając na potrzeby klientów, postanowiliśmy zmodyfikować naszą ofertę i uprościć produkty tak, aby ten wybór był łatwiejszy – mówi Krzysztof Wanatowicz, członek Zarządu, TUiR Allianz Polska S.A.

Badania potwierdzają konieczność zmian

Jak wynika z badań zrealizowanych przez TNS Kantar na zlecenie Allianz klienci oczekują prostoty i pakietyzacji w ubezpieczeniach. 80% użytkowników ubezpieczeń komunikacyjnych i 86% osób korzystających z ubezpieczeń mieszkaniowych wskazało, że produkty pogrupowane w pakiety są dla nich proste i zrozumiałe. Jednocześnie klienci potwierdzają, że chcą wybierać spośród maksymalnie 3 pakietów. Oczekiwania klientów są jasne – chcą prostych produktów, zawężenia opcji wyboru i szybkiej sprzedaży. – Biorąc pod uwagę potrzeby klientów, zdecydowaliśmy się na wdrożenie zupełnie nowego dla nas podejścia do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Dlatego od teraz proponujemy klientom 4 pakiety ubezpieczeń komunikacyjnych i 3 pakiety ubezpieczeń mieszkaniowych, dzięki którym wybór odpowiedniego ubezpieczenia jest łatwy – mówi Grzegorz Kulik, wiceprezes Zarządu, TUiR Allianz Polska S.A. Pakiety MÓJ DOM i MÓJ SAMOCHÓD uwzględniają najczęściej wybierane przez klientów ryzyka, a on sam może wybrać ten, który najbardziej odpowiada jego potrzebom. Dzięki jasnym i przejrzystym dokumentom, klient od razu wie co znajduje się w zakresie ubezpieczenia i jaką ochronę zapewnia ubezpieczyciel.

Rola agenta nadal ważna

Jednak jak pokazują zarówno badania rynku oraz opinie klientów, rola agenta ubezpieczeniowego od lat pozostaje tak samo ważna. – Dla Allianz rola agentów jako profesjonalistów sprzedających produkty ubezpieczeniowe jest kluczowa. Wiemy, że za decyzjami zakupowymi klientów stoi doradztwo i ekspertyza agenta. A uproszczone produkty to więcej czasu właśnie na ten element ich pracy – porady i wyjaśnianie klientom zawiłości, które w przypadku ubezpieczeń zawsze będą się pojawiać. Dodatkowo, zarówno z myślą o klientach jak i o agentach wdrażamy także możliwość sprzedaży zdalnej, która bardzo ułatwi proces zawierania ubezpieczenia – dodaje Grzegorz Kulik, wiceprezes Zarządu, TUiR Allianz Polska S.A.

Prostota i najwyższa jakość

Jednak uproszczenie produktów i ich sprzedaż w pakietach to nie jedyna zmiana, którą Allianz wprowadza. Przy okazji pracy nad ofertą produktową poprawiony został także zakres. Produkty są zrozumiałe i jednocześnie kompleksowe – rozszerzono wybrane definicje, zmniejszono liczbę wyłączeń od odpowiedzialności ubezpieczyciela. Wzbogacony jest także zakres ubezpieczenia. W ubezpieczeniu MÓJ DOM usługi Assistance zawierają dostęp do infolinii prawnej oraz nowe usługi m.in. organizacja i pokrycie kosztów deratyzacji, dezynsekcji czy usunięcia gniazd os lub szerszeni. W przypadku ubezpieczenia MÓJ SAMOCHÓD przygotowana została oferta aż 3 wariantów Autocasco, która odpowiada na potrzeby klientów posiadających zarówno nowe auta jak i starsze pojazdy. Wszystkie zmiany w ramach oferty są przygotowane z myślą o klientach, aby być bliżej nich. Dlatego też OWU ma niestandardową formułę – „Przewodnika po ubezpieczeniu”. W Przewodniku znajdują się ogólne warunki ubezpieczenia, informacje o zakupionym produkcie, najczęściej zadawane przez klientów pytania. A wszystko to napisane prostym i zrozumiałym językiem. Przewodnik to także nowa, przyjazna szata graficzna, spis treści ułatwiający poruszanie się po dokumencie oraz pomocne definicje, wyjaśniające poszczególne zapisy.

Poprzedni artykułCzy naprawdę jesteśmy gotowi na innowacje?
Następny artykułJakość obsługi zobowiązań zaskakuje pozytywnie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj