By osiągnąć sukces nie wystarczy stworzyć reklamy – potrzebna jest strategia, która pozwoli na efektywniejsze z niej korzystanie. Dzięki dobrze przemyślanemu planowi możemy zmaksymalizować swoje zyski i osiągnąć zaskakujące rezultaty.
Określ grupę docelową
Od niedawna możemy opierać swoje internetowe kampanie reklamowe nie tylko o kanał i krąg zainteresowań, ale również o wiek i płeć danej grupy odbiorców. Przed rozpoczęciem naszych działań warto zastanowić się do kogo chcemy skierować swoją wiadomość: kim jest nasz potencjalny klient? To pytanie niezwykle ważne, bo każda grupa docelowa będzie inaczej odbierała poszczególne informacje. Kiedy określisz preferowaną grupę docelową będziesz w stanie lepiej gospodarować swoimi zasobami.
Wybierz przekaz
Warto przyjrzeć się też z bliska usługom lub produktom, które oferujemy. Może nam to pomóc w ustaleniu grupy docelowej, ale także w promowaniu chociażby rozpoznawalności marki. Wszyscy wiemy bowiem, że im bardziej marka jest znana tym łatwiej o klientów. Wybierając swój cel i konstruując przekaz możemy skupić się także na podtrzymywaniu swoich relacji z już posiadanymi klientami, a także na konwersji – czyli prościej rzecz ujmując: na efektywnym powiększaniu sprzedaży.
Dostosuj kanał
Zastanów się jakie miejsce dla twojej kampanii reklamowej jest najbardziej odpowiednie. Poszczególne platformy nie tylko wiążą się ze szczególnymi grupami odbiorców, ale także z różnymi możliwościami w swoim zakresie. Przykładowo Facebook pozwala na dopasowywanie naszej reklamy pod kątem grupy odbiorców określonych na podstawie informacji, które udostępniają o sobie na swoim profilu – daje to możliwość wykorzystania kluczowych w marketingu informacji o zainteresowaniach, grupie wiekowej i miejscu. Inną propozycją jest usługa Google Ads, która pozwala na dopasowanie reklam pod słowa kluczowe wpisywane przez potencjalnych odbiorców naszej reklamy w wyszukiwarkę.
Pamiętać należy, że nie tylko strona techniczna danego kanału ma znaczenie, ale także wspominana już popularność kanału dla danej grupy wiekowej. Młodsze pokolenie żywiej zainteresowane będzie reklamami wyświetlanymi na Instagramie czy przed filmikami na YouTube, starsi odbiorcy bardziej komfortowo poczują się w związku z reklamami na Facebooku właśnie, bądź w kampanii mailingowej.
Pamiętaj, że dobra promocja to lwia część sukcesu twojej firmy. Sięgnij po więcej informacji i zobacz jak może wyglądać twoja kampania reklamowa.