Kształtowanie wizerunku własnej marki oraz tworzenie relacji z konsumentem to nie jedyne korzyści wynikające z korzystania z takiej formy reklamy jak upominki reklamowe, wykorzystywane wciąż przez wiele polskich przedsiębiorstw i nie tylko. Czego możemy się jeszcze spodziewać wybierając tą formę marketingową w tworzeniu relacji z potencjalnymi klientami oraz współpracownikami? Oto kilka innych korzyści związanych z tym rodzajem reklamy.
Upominki reklamowe – szansa na wspólny dialog
Wręczając swoje upominki reklamowe mamy większą szansę na nawiązanie rozmowy z odbiorcą. Za ich przyczyną następuje zmniejszenie „mostu” pomiędzy własną działalnością a potencjalnym konsumentem. Gadżet, który podarujemy danej osobie stanowi pretekst do zapoczątkowania wspólnej konwersacji, zapoznania z ofertą, wymianą kontaktów czy ustalenia ponownego spotkania.
Praca bardziej efektywna
Firma, wykorzystująca gadżety reklamowe pracuje znacznie skuteczniej, ponieważ następuje redukcja czasu poświęconego na zbudowanie odpowiedniej relacji z klientem czy partnerem biznesowym. Kiedy nastąpi obdarowanie drugiej osoby wówczas mniej czasu będzie trwała rozmowa. Skrócenie tego czasu bardzo korzystnie wpłynie na efektywność prowadzonego przedsiębiorstwa. Prawdopodobieństwo stworzenia jakościowej relacji z konsumentem jest znacznie wyższa w przypadku wykorzystania upominków reklamowych.
Wpływ na samopoczucie klienta
Ponadto wpływamy również na lepsze samopoczucie klienta oraz poczucie jego własnej wartości. Gdy klient otrzyma dany podarunek wzrasta w nim poczucie, że jest dla tej marki ważny i osiągnął już określoną pozycję w niej. Zwykle doświadczenie tego przy innych osobach wzmacnia w nas to poczucie, czujemy się wówczas wyjątkowi i czujemy, iż nastąpił wzrost pozytywnego wizerunku prywatnego klienta. Takie działania wpływają na budowanie określonych skojarzeń między danym towarem lub usługą, a wręczonym upominkiem. Gdy otrzymamy wyjątkowy podarek wówczas wzrasta pragnienie dokonaniu zakupów w danej firmie, ponieważ większość chętniej posiada rzeczy, które są unikalne i jedyne w swoim rodzaju.
Konsument w roli reklamodawcy
Gdy wręczymy komuś upominek, wówczas ta osoba staje się reklamą prowadzonego przez siebie biznesu. Nie ma się co dziwić, że upominki reklamowe wpływają na decyzję osób, które go otrzymały oraz innych mających kontakt z tą osobą. Gdy dana osoba na co dzień korzysta z obdarowanej rzeczy, automatycznie staje się reklamodawcą danego produktu, najczęściej nie mając tego całkowitej świadomości. To ona zwykle musi odpowiadać na pytania związane z tą rzeczą, co powoduje, że grupa osób znająca daną markę samoczynnie wzrasta.
Źródło pozytywnych wrażeń
Obdarowując drugą osobę wpływamy na dostarczenie pozytywnych wrażeń oraz na wzrost dobrego samopoczucia. Nowy gadżet poprawia nam nastrój, odczuwamy szczęście, ponieważ stanowi on pewnego rodzaju prezent, a co lepsze, jest on wręczany zupełnie niespodziewanie. Obdarowując praktycznym gadżetem ponadto pomagamy w potrzebie, np. w przypadku deszczowej pogody, rozdając parasole z własnym logo.