5 korzyści wynikających z wykorzystania baz mailingowych

Komunikacja mailingowa zaliczana jest do najbardziej opłacalnych narzędzi marketingowych. Przygotowanie kampanii mailingowej jest łatwe i stosunkowo niedrogie, a przy okazji kusi perspektywą wysokich wskaźników zwrotu z inwestycji. Do przeprowadzenia akcji niezbędna jest dobra baza danych, przy czym korzyści z jej posiadania wykraczają poza działania związane bezpośrednio z marketingiem internetowym.

Wykorzystanie baz danych do celów marketingowych, a więc również do kampanii mailingowych, jest taktyką stosowaną przez wszystkich najlepszych strategów promocji. Podstawową, ale zdecydowanie niejedyną zaletą marketingu bazodanowego jest możliwość uzyskania informacji biznesowych w czasie rzeczywistym, co pozwala na szybkie reagowanie na działania podejmowane przez klienta, a nawet na automatyzację, np. wysłanie wiadomości powitalnej w odpowiedzi na zapisanie się przez klienta do newslettera – zauważa nasz rozmówca z portalu panoramadanych.pl.

Segmentacja klientów w bazie danych

Drugą korzyścią wynikającą z posiadania solidnej bazy subskrybentów jest możliwość segmentacji zapisanych w niej kontaktów wg rozmaitych kryteriów. Segmentacja jest bardzo ważnym elementem zarządzania bazą danych, ponieważ pozwala grupować kontakty np. ze względu na wiek, płeć czy miejsce zamieszkania, ale też pod kątem zainteresowań klientów, ich preferencji zakupowych, a także dokonywanych wcześniej działań wobec firmy. Marketing bazodanowy pozwala badać m.in. w jaki sposób odbiorca reaguje na otrzymywane wiadomości, kiedy otwiera je, a w jakich sytuacjach kasuje bez czytania, ile czasu poświęca na lekturę wiadomości, czy korzysta z załączonych rabatów, czy przechodzi z maili na stronę sklepu internetowego itd.

Personalizacja przekazu w kampanii mailingowej

Analiza zachowań odbiorców mailingu i segmentacja bazy danych pozwala z kolei na personalizację przekazu marketingowego. Wiedząc, kim są nasi odbiorcy, co ich interesuje i w jaki sposób reagują na nasze wiadomości, możemy indywidualizować przekaz. A dostosowanie treści pod klientów na pewno nie jest stratą czasu. Nie tylko zwiększa szanse na zainteresowanie odbiorcy naszą ofertą, ale przede wszystkim ogranicza ilość sytuacji, w których odbiorca traktuje nasze maile jak spam. Projektowany w ten sposób mailing staje się więc narzędziem przydatnym w prowadzeniu bieżących kampanii, a także w budowaniu długotrwałej relacji z klientem i świadomości marki.

Kompleksowe zarządzanie relacjami z klientami

Mówiąc o relacjach z klientami, nie możemy pominąć kwestii systemów zarządzania nimi. Baza danych z jednej strony jest źródłem informacji do CRM, z drugiej zaś dane z systemu ułatwiają segmentację i personalizację mailingu. Przypuśćmy, że chcesz przygotować mailing dla najbardziej lojalnych klientów – podziękować im za regularne zakupy, a przez to wzmocnić ich sympatię do twojej marki. Informacje niezbędne do przeprowadzenia takiej akcji znajdziesz właśnie w systemie CRM i na tej podstawie możesz stworzyć nową bazę mailingową najbardziej wartościowych klientów.

Optymalizacja działań biznesowych pod preferencje klientów

Analiza zachowania klientów z twojej bazy mailingowej dostarcza ważnych informacji biznesowych, przydatnych poza działaniami stricte marketingowymi. Innymi słowy, znajomość potrzeb, preferencji i zachowań klientów pomoże ci nie tylko w skutecznym opracowaniu przekazu promocyjnego, ale też samej oferty. Wykorzystanie bazy mailingowej w ten sposób jest dobrym sposobem na przewidywanie trendów rynkowych i budowanie przewagi konkurencyjnej twojej firmy.

Poprzedni artykułProfesjonalne pranie koszul: dlaczego warto?
Następny artykułCzym jest test Gallupa i jak go wykorzystać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj