Jak często pracownicy powinni brać udział w szkoleniach przeciwpożarowych?

Szkolenia przeciwpożarowe – PPOŻ – pozwalają na uzyskanie wiedzy i umiejętności związanych z postępowaniem w razie pojawienia się pożaru. Jak często pracownicy powinni brać udział w szkoleniach tego rodzaju?

Na pracodawcach ciąży obowiązek odpowiedniego szkolenia pracowników. Muszą oni pamiętać nie tylko o prowadzeniu szkoleń BHP – wstępnych oraz okresowych, ale również o dodatkowych szkoleniach, które mają wpływ na ochronę życia i zdrowia pracowników.

Poza szkoleniami BHP pracodawca powinien zapewnić pracownikom dostęp do szkoleń w ramach PPOŻ, czyli szkoleń przeciwpożarowych. Obowiązek ten związany jest z Ustawą z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej.

Szkolenia PPOŻ dla pracowników – kiedy należy je zorganizować?

Przepisy wskazują, że szkolenie dotyczące ochrony przeciwpożarowej przeprowadzane jest w ramach szkolenia BHP, a dokładniej tak zwanego instruktażu ogólnego. W związku z tym informacje na temat PPOŻ powinny znaleźć się także w programie szkolenia wstępnego BHP. Takie szkolenie przeprowadza się jednokrotnie, gdy pracownik rozpoczyna pracę w danej firmie, lecz nie później niż 6 miesięcy od dnia, w którym pracownik został zatrudniony.

Warto jednak wskazać, że przedsiębiorca może zorganizować także dodatkowe szkolenie PPOŻ dla swoich pracowników. Szkolenie to może być znacznie szersze i może obejmować również elementy praktyczne, na przykład gaszenie pożarów z użyciem gaśnicy.

Gdzie można przeszkolić pracowników w zakresie PPOŻ?

Jeśli pracodawca pragnie zapewnić swoim pracownikom odpowiednie przeszkolenie w zakresie BHP oraz PPOŻ, powinien skorzystać z profesjonalnego wsparcia, na przykład w firmie Seka, która od lat zajmuje się wsparciem przedsiębiorców w ramach szkoleń.

W ofercie firmy Seka znalazły się także specjalistyczne szkolenia BHP oraz PPOŻ, które skierowane są dla pracowników różnych branż.

Podsumowując, pracodawca ma obowiązek przeprowadzić szkolenie PPOŻ jako element szkolenia wstępnego BHP. Może on również zapewnić pracownikom lepszą ochronę przez skorzystanie z dodatkowych szkoleń przeciwpożarowych.

Poprzedni artykułBogata kolekcja zapachów od Toma Forda
Następny artykułOd najemcy do wynajmującego, czyli jak wynająć biuro?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj