Statystyki dotyczące zanieczyszczenia środowiska są bardzo alarmujące. Przeciętny Europejczyk produkuje aż około 500 kg śmieci rocznie! Przekłada się to na stan czystości wód, ilość przepełnionych wysypisk i jest realnym zagrożeniem dla życia na naszej planecie. Produkcja odpadów z roku na rok wzrasta – wymienia się wiele przyczyn tego stanu. Wyrzucamy tony plastiku – butelki PET, folie, opakowania jednorazowe. Błyskawiczny rozwój handlu internetowego w ciągu ostatnich kilku lat mocno podbił te niechlubne statystyki. Czy to znaczy, że zakupy online mogą zniszczyć środowisko? Niekoniecznie, jeśli zrobisz słuszny krok do przodu i wdrożysz do swojego przedsiębiorstwa opakowania ekologiczne. Czytaj dalej i dowiedz się, dlaczego warto z nich korzystać.
W jaki sposób opakowania ekologiczne mogą pomóc środowisku?
Na szczęście świadomość, która dotyczy zanieczyszczenia środowiska, wzrasta zarówno u osób prowadzących produkcję na szeroką skalę, jak i u ich odbiorców. Opakowania ekologiczne, np. te, które znajdziesz w e-sklepie PACK-PRINT, stają się coraz powszechniejsze. Duży nacisk kładzie się na rezygnację z elementów plastikowych. Coraz rzadziej otrzymujemy w przesyłkach foliowe wypełnienia, które sukcesywnie zastępowane są papierowymi. Ma to wiele zalet – papier objętościowo zajmuje mniej miejsca niż np. folia bąbelkowa. Papier należy też do surowców, które podlegają recyklingowi, w związku z tym nie zostanie wykorzystany tylko raz. Produkcja opakowań ekologicznych korzystnie wpływa na zużycie wody i ogranicza emisję szkodliwych substancji – z CO2 na czele.
Jak wprowadzić eko zmiany w swoim biznesie?
Odpowiedź na powyższe pytanie jest bardzo prosta – stopniowo. Zacznij od przygotowania swojego środowiska pracy i zespołu na zmiany. Zadbaj o to, by mieć w swoim zakładzie wszystkie niezbędne elementy do ekologicznego pakowania. Jeśli wysyłasz do swoich klientów sporo zamówień, postaraj się wprowadzić rewolucję w zakresie wypełniania paczek. Rozważ możliwość zautomatyzowania procesów tworzenia papierowych wypełnień. Innowacyjnym urządzeniem, które ułatwi Ci płynne przejście na wariant eko, jest maszyna Ri-Fill 3. Nowa technologia w dziedzinie pakowania uprości procesy z nim związane. Przede wszystkim nie działaj od razu z wielkim rozmachem – stopniowo testuj rozwiązania i dopasuj je do swoich klientów.
Jak opakowania ekologiczne wpłyną na relacje z klientami?
Bycie eko nie jest już tylko modą – to styl życia. Coraz więcej ludzi świadomie podchodzi do kwestii ochrony środowiska i robi małe kroki ku zmianie na lepsze. Klienci z pewnością docenią fakt, że nie ignorujesz globalnych problemów z odpadami. W końcu wszyscy gramy do jednej bramki, a naszym celem jest poprawa warunków życia dla przyszłych pokoleń.